Morgenmad "erstatning"


jesper_sjødahl
 Share

Recommended Posts

Hej,

Long time reader, first time writer :-)

De næste 2 år skal jeg fremover styrketræne kl. 6.15 hver morgen grundet studie.

Jeg har været vant til at spise min morgenmad ca. kl.8 hver dag (havregryn med mælk) men jeg kan simpelthen ikke få noget mad ned kl. 6 om morgenen. Jeg har prøvet at lave smoothies dagen før så den er lige til at drikke, men det er virkelig en kamp at få noget ned så tidligt.

Jeg har derfor overvejet om jeg skal drikke en proteinshake, og spise en banan eller lign. efter træning som "erstatning" for min manglende morgenmad på træningsdage.

Jeg kæmper dog stadig med at komme ned i fedt procent og løber/cykler en del. Vil jeg stadig kunne tabe mig, selv hvis jeg drikker proteinshakes?

Det er vigtig at jeg få noget som "mætter" i nogle timer, da jeg ellers bliver sulten omkring kl. 9-10 og så virker kantines boller o.lign. meget fristende :-)

Skriv gerne hvis i mangler noget information.

Mvh Jesper

Link to comment
Share on other sites

Ja du kan sagtens tabe dig selvom du drikker protein shakes. Du kan i teorien tabe dig ved at spise rent fedt fra morgen til aften, så længe du ligger i kalorie underskud. Du kan evt. Indtage protein i form af BCAA i enten piller eller pulverform (blandet op med vand) inden din træning og så din Shake bagefter. Put evt. Havregryn i den protein Shake du indtager efter træning og også en banan. Så klarer du Shake og morgenmad på samme tid.

Edited by Kim Dahl
Link to comment
Share on other sites

skide godt ! Tak for tippet!

Fitnessworld har sådan en bøtte her til 179 kroner http://www.workoutshop.dk/product.asp?product=9244 så kan jeg jo prøve, og se om det er noget for mig, hvis det ikke er, så kan jeg da trøste mig med at jeg ikke har brugt 500 kroner på en spand :-)

Er det protein godt nok, eller andet i kan anbefale?

Link to comment
Share on other sites

Må jeg lige pointere at morgenmad både i teori og praksis bliver sat til at være dagens vigtigste måltid??

Kroppen skal bruge noget at arbejde på indtil du skal spise middagsmad og det skal helst være næringsfuldt og have et lavt glykæmisk index. Således hopper dit energiniveau ikke op og ned i løbet af dagen og du får i teorien et større overskud ;)

Har aldrig været god til at få morgenmad, men er selv oppe på det tidspunkt du taler om. Og mine gode råd er: spis hellere en smule end slet ingenting (havregryn / æg / ostemadder på fuldkornsbrød), eller tag morgenmadden med til træning? Hvad træner du? Hvis du løber eller cykler så lav en morgenmadpakke som du kan spise enten under eller lige efter træning.

Allerhelst prop 100g havregryn i hovedet og så tag proteinshaken sammen med et par gulerødder du kan gnaske på når træningen er slut.

Proteinshake til morgenmad i 2 år?? argh.. Proteinpulver skal være et supplement, ikke erstatning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share