Optimal kostplan, samt relevante spørgsmål.


OliverG
 Share

Recommended Posts

Hej MOL ! :)

Jeg har tidligere spurgt herinde om hjælp, ang. et program. Et lille feedback er jeg er gået fra et random fullbody der ikke ramte hele kroppen til: Et HST-lignende program med 5% progression hver gang med følgende øvelser: Squat, DL, Bænk, Flyes, Rows, Pulldowns, Side lat, Should pres, Fransk pres, Curls, Calf og Crunch. Det virker super godt umiddelbart, føler virker jeg er godt smadret bagefter :)

Samt spinning 1-2 gange om ugen + 50 kilometer cykling til uddanelse.

Mit mål er at tabe fedt og bibeholde muskel. Mine stats er følgende:

Alder: 17 år

Seriøs træning: 3 uger(trænet useriøst i 2 år )

Vægt: 90kilogram

Fedtprocent: 20% +, omkring 24-28% vil jeg tror.

Jeg føler som sagt mit trænings-program er super optimalt, samt min kostplan, dog vil jeg rigtigt gerne have kritik. Måske har jeg overset noget.

Iflg. http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/ er mit ligevægtsindtag omkring 2.2k(basal) + aktivitet 1.2k, omkring 500 ekstra på trænings-dage.

Jeg har dog min skepsis, da det virker utrolig højt, sammenlignet med mit madindtag.

Samtidig er jeg klar over, at jeg ikke får super meget sundt fedt, jeg vælger det dog fra da, det er utrolig energitæt samt lav mætnings-værdi(Har også fået målt fedt-værdier til fine niveauer fornyligt).

Årsagen til at ligger i minus 1.200 kcal er fordi, jeg gerne vil tabe mit hurtigt for at bibeholde motivationen. Da jeg som sagt har meget fedt på kroppen, har jeg forstået det således at jeg burde kunne gøre dette, idet vægttab i fedt hænger sammen med vægten af dit fedt på kroppen. Jeg nedjustere selvfølgelig differencen, når jeg har mindre fedt på kroppen.

Spørgsmål:

Er min kostplan optimalt? - Herunder primært Natmåltid, Post / Pre-workout måltider. (Nogen der har erfaringer med kasein i vand? - har ikke købt det endnu)

Umiddelbart tænker jeg at et natmåltid skal bestå af f.eks. kasein (langsomtoptageligt protein) samt noget stivelse af en art. I f.eks. forholdet 1 til 1, er det korrekt?

Tak for eventuelle svar!

Normal kostplan:

post-24700-007412800 1313504408_thumb.pn

Shakes på træningsdage(1 banan som pre-workout, 1banan + 35g protein som post-workout):

post-24700-017157800 1313504428_thumb.pn

Edited by OliverG
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share