Betændelse i skulde på 6. år.


Tulletyr
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere. Hjælp for fa'en :)

Jer har en skade i højre skulder, som en MR scanning har afsløret som værende tendinitis (betændelse) i senen som binder biceps til skuldren. Samtidig havde jeg en mild "forskubbelse af ledskålen?".

Smerten er så slem at jeg ikke kan styrketræne eller holde armen hævet over hovedet i længere tid ad gangen.

Jeg kan se på mine sæssionspapirer at jeg allerede den gang havde milde smerter i skuldren. så det har ståer på siden jeg før jeg var 18.

Jeg fylder snart 25 og har i løbet af de sidste år forsøgt mig med fysioterapeut, elastiktræning, 2 x pauser af 4-5 mdr, voltaren (gel og piller), ibuprofen, binyrebarkhormon af to omgange (har pt fået to skud i løbet af de sidste 3 mdr. fra speicallæge og skal have en 3. snart.)

Problemet er, at jeg ikke har følt nogen form for vedvarende forbedring.

I løbet af de sidste 3 mdr har jeg fået binyrebark, kombineret med først en måneds pause, hvorefter jeg begyndte på genoptræning jf. vejledning på sportnetdoc.dk.

I går forsøgte jeg så at tage nogle armbøjninger og jeg kunne mærke den samme smerte komme ved 30 gentagelser som normalt kommer ved 35-40.

Problemet er derfor at jeg mister muskelmasse og styrke på den ene side og ikke føler at genoptræningen giver noget på den anden side... Det er år siden jeg sidst kunne løfte igennem eller dyrke ketcher sport uden at mærke smerte.

Mit håb er at der er nogen herinde som måske har siddet i samme situation som mig selv og kan hjælpe mig lidt eller meget ;)

Jeg har styrketrænet siden jeg var 16 og bænkede 120-130 kg da jeg var omkring de 18-19 år. I samme periode boksede jeg og spillede en del badminton, så jeg har på fornemmelsen at overbelastningen stammer derfra. (ung dum og ingen hvile).

Siden hen har jeg i periode forsøgt mig med styrketræning i perioder af 3-4 mdr af gangen, men er aldrig kommet ordentligt igang da skaden påviker næsten alle løft.

Nu løber jeg, mountainbiker og spiller squash en gang ca. hver 14. dag (det er ikke så slemt for skuldren, tror det er fordi de fleste slag er underhånds)

Som et bi-spørgsmål overvejer jeg, at blive opereret for det, men har hørt at der er risiko for at det går galt. Er der nogle her som har erfaring med det?

Ps. Det skal siges at jeg har ledt og ledt herinde efter et svar, men har ikke helt fundet noget som passer på min situation, så jeg frasiger mig hermed alle "prøv at søge" svar :)

Edited by Tulletyr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share