Anatomi, spørgsmål


TheSpottedHorse
 Share

Recommended Posts

Sidder her med mit studie time efter time og kan ikke helt finde svaret med alle de tanker der løber rundt af ny viden. Alligevel skal svarene jo ligge klar til i morgen så tænkte at i måske var lidt godmodige og hjalp mig ud af min forvirring?

Det kommer sig af disse spørgsmål:

Hvilke muskler indgår i bevægelsen når du går op ad en trappe?

Hvorfor er hoftebøjerne ikke med i squatting og bevægelser hvor du fx sætter dig på en stol?

Hvilke muskler bruges primært til at stabilisere bækkenet når man går, løber mv.

Hvilke muskler indgår ved normal gang ( altså bevægelsen gå)

Og sidst men ikke mindst, hvilke muskler arbejder sammen når man laver squatting, lunges, op ad trapper, hopper mv.?

Pust og støn... Er helt bombet i mit lille hovede! Nu trykker jeg altså på "post new topic" og laver mig noget mad og får lidt luft... Håber i kan hjælpe mig :)

Link to comment
Share on other sites

Sidder her med mit studie time efter time og kan ikke helt finde svaret med alle de tanker der løber rundt af ny viden. Alligevel skal svarene jo ligge klar til i morgen så tænkte at i måske var lidt godmodige og hjalp mig ud af min forvirring?

Det kommer sig af disse spørgsmål:

Hvilke muskler indgår i bevægelsen når du går op ad en trappe?

Hvorfor er hoftebøjerne ikke med i squatting og bevægelser hvor du fx sætter dig på en stol?

Hvilke muskler bruges primært til at stabilisere bækkenet når man går, løber mv.

Hvilke muskler indgår ved normal gang ( altså bevægelsen gå)

Og sidst men ikke mindst, hvilke muskler arbejder sammen når man laver squatting, lunges, op ad trapper, hopper mv.?

Pust og støn... Er helt bombet i mit lille hovede! Nu trykker jeg altså på "post new topic" og laver mig noget mad og får lidt luft... Håber i kan hjælpe mig :)

1) Sæt dit ene ben på et trin. Hvilke led skal umiddelbart ændre position for at hæve dit tyngdepunkt kroppen løftes op på trinets niveau - og opfølgende spørgsmål. Hvilke primære muskler virker over disse led ?

2) Muskler arbejder under forlængelse - excentrisk er nøgleord her

3) Hvilke muskler forhindrer du falder ind over dit svingben under gang når dette er i aktion (luften) ?

4) Kompliceret, hvilket studie læser du og har I ikke en bog hvor gangbevægelsen er beskrevet ?

5) Burde kunne stykkes sammen af de andre spørgsmål.

Du må have noget materiale hvor du kan finde svar på disse relativt konkrete spørgsmål. Herudover kan det anbefales at søge på anatomi her på MOL - lignende emner har været oppe flere gange før.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share