protein pulver


ja
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Jeg går ud fra du tænke på det i forbindelse med BB eller styrketræning ??

Du skal tænke på det som et tilskud til din allerede vel tilpassede (!) kost - dvs. tag det når du ikke har mulighed for at spise dig til et stort protein indtag.

Personligt har jeg i lang tid spist mig til den protein jeg skal indtage, men efter en tid blev jeg dødtræt af at spise rigtig mad igen kl. 22.00-23.00 - så er det nemt og bekvemt at drikke en shake og spise et stykke frugt.

Derudover er det fornuftigt at drikke en proteinrig shake direkte efter træning + noget kulhydrat (fx 2 bananer eller lign.)

Du skal finde ud af hvor meget protein du har behov for: er du interesseret i mere muskelmasse - er 2 g. pr. kg. kropsvægt pr. dag passende. Du vil sikkert høre forslag på alt mellem 1,5-4,5 g, men 2 g. vil være fint med mindre du er meget overvægtig.

Dernæst regne ud hvor meget protein du spiser pr. dag.

Spiser du for lidt protein kan du lave lidt om på din kost (indtag mere skummetmælk, tun, fjerkræ, fisk, bønner m.m.), ellers fyld lidt ud med en protein drik.

Bare husk at det kun er et tilskud, det må ikke i store mængder erstatte din mad.

mvh Bellini

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Bellini, men vil lige tilføje noget.

Hvis du f.eks indtager 150 gram protein om dagen, vil det jo være ret oplagt at bruge pulver, som du jo også siger at du gør.

Du skal ikke tage hele dit tilskud lige efter træning, det er vigtigt at du fordeler det i små mængder (ca 6) og tager dem spredt ud over dagen. To af de gange skal være lige før træning, og som Bellini siger, lige efter træning.

Grunden til at ud skal fordele det, er at kroppen ikke optager så store mængder på én gang, og så ryger det bare ud af systemet igen.

Lige efter træning er kroppen og musklerne "åbne", og er meget imodtagelig overfor næringsstoffer.

Jeg vil mene at mængden skal være lige stor hver dag.

MVH Carsten C

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share