Mit trænings program!


Oakley
 Share

Recommended Posts

Goddag folkens,

Jeg har i 4-5 uger fulgt følgende træningsskema som jeg har sammensat, med henblik på optagelse ved Søværnets Militærpoliti engang i 2012.

Jeg vil meget gerne høre input fra jeres side af, for at høre om jeg evt. kunne gøre det mere optimalt.

Køn: Mand

Alder: 24 År

Vægt: 103 kg

Højde: 191 cm

Mandag:

Styrketræning:

Bryst, Tricep, Skuldre, Mave

3 Øvelser til hver gruppe, 8-10 gentagelser.

Øvelserne bliver valgt på selve dagen, for at jeg så vidt muligt kommer omkring så mange øvelser som muligt.

Interval Løb:

1min gang (5-6 km/t)

1min løb (17-20km/t)

Dette gentages 15 gange, så det ender ud med 30min.

Tirsdag:

Styrketræning:

Ben, Ryg, Bicep, Diverse (Nakke, Underarme, Skinneben osv.)

3 Øvelser til hver gruppe, 8-10 gentagelser.

Øvelserne bliver valgt på selve dagen, for at jeg så vidt muligt kommer omkring så mange øvelser som muligt.

Cykling:

20-30km, alt efter hvad kroppen magter den dag.

Onsdag:

Svømning:

Min. 1000m, med skift mellem bryst svømning & crawl.

Løb:

5-7 km løberute, med henblik på restitution og udholdenhed.

Torsdag:

Styrketræning:

Bryst, Tricep, Skuldre, Mave

3 Øvelser til hver gruppe, 12-16 gentagelser.

Øvelserne bliver valgt på selve dagen, for at jeg så vidt muligt kommer omkring så mange øvelser som muligt.

Cykling:

20-30km, alt efter hvad kroppen magter den dag.

Fredag:

Styrketræning:

Ben, Ryg, Bicep, Diverse (Nakke, Underarme, Skinneben osv.)

3 Øvelser til hver gruppe, 12-16 gentagelser.

Øvelserne bliver valgt på selve dagen, for at jeg så vidt muligt kommer omkring så mange øvelser som muligt.

Løb:

3km løb på hurtigste tid, med henblik på optagelsesprøven ved MP'erne. Målet er 12:00-12:30 minutter. Pt. ligger den på 14:00

Lørdag:

Svømning:

Tilvænning under vand. Vil gerne op på 50m længde under vand, på ét åndedrag. Ligger pt. på 26m.

Håber på noget input fra jer!

På forhånd tak!

Edited by Oakley
Link to comment
Share on other sites

Med mindre det er til bodybuilding synes jeg generelt der er for mange øvelser. Siden du sigter på søværnet ville jeg fokusere mere på store øvelser (bænkpres, squat, dødløft, cleans, barbell rows, osv) for at få noget reel styrke. De skal nok ramme alle muskelgrupper, og så kan du fokusere på at smide nogle kilo på og køre dig helt død. Se evt. dette indlæg for et rigtig simpelt program.

Derudover ville jeg nok også indarbejde nogle kombinerede kropvægtsøvelser, evt. med inspiration fra crossfit. Måske brug dette program på en cardio dag:

400m sprint

10 burpees

Gentag 6-8 gange

Pull-ups, dips og andre kropsvægtøvelser, der rammer mange muskelgrupper, er også gode at smide ind på den slags dage. Du kommer sikkert til at lave rigeligt af dem med tiden i mili :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Stor fan af fullbody træning selv og crossfit er skidegodt mindet på forsvaret.

Men men hvis du nu insisterer på at dit træningsprogram er godt nok, så har jeg dette foreslag.. Sørg for at have planlagte øvelser!!!

Så er du 100p på at du kommer ordentligt rundt og ikke bare tager nogle af de "lette" øvelser når du står og skal vælge.

Skær aldrig ned på cardio :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share