Skitræning - hvordan forbereder i jer?


ThomasDK
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Så er det skisæson igen, og endnu engang går jeg nok selv igang med en ikke så målrettet vintertræning. Har 3 uger på ski i år, og sikkert nogle supplerende løse 1 dagesture ind imellem.

Selv træner jeg mest ben, mave, ryg og spinning, samt en del på Indoorski. Syntes bare ikke rigtigt det er nok, og ved ikke rigtigt hvad man skal gribe i, har i nogle forslag til programmer?

Står tit med det dilemma - at i de motionscentre jeg normalt kommer i som er Kbh og vestegnen, er der ikke så meget plads til frie øvelser. Det er meget baseret på at man træner ved/med en maskine. Så at benytte eks step, frie gulvøvelser, eller hoppe rundt for sig selv, resulterer hurtigt i at man ramler ind i nogle andre.

Så selv om de etablerede centre har masser af ubenyttede maskiner, mangler der simpelthen gulvplads.

Fandt flg drømmefitness på Youtube, og har siden mailet og foreslået FitnessDK at lave sådanne motionshold bare i et enkelt center vinteren over, evt i samarbejde med skilklubberne. Men de svarede ikke engang, at de havde fået mailen - eller noget.

Så kender i noget sted de kører sådan en træning, eller skal man melde sig ind i en københavnerskiklub eller lign.?

Håber at høre fra andre med de samme tanker omkring dette.

//Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det første ligner næsten nogen fra en "stram op" time i fitness world? De har helt sikkert noget tilsvarende FitnessDK?

Men jeg ved fitness world laver nogle skihold hen over vinteren(det plejer de i hvert fald her i Århus) så mon ikke FitnessDK også gør når vi engang når december?

Jeg ville nok selv forberede mig med tung styrketræning kombineret med balancetræning og løb/hoppeture. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share