svømmespørgsmål


Surfer
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige et par spørgsmål til vandhundende.

De der dragter som var sindsygt hurtige som nu er blevet ulovlige, kan man købe dem nogle steder stadigvæk eller er de helt væk?

jeg skal bruge en våddragt til fridykkertræning til kæresten, og har kig på to:

Denne tri dragt fra ORCA: http://www.wiggle.co.uk/orca-ladies-kaisei-wetsuit/

Og denne aquasphere: http://www.wiggle.co.uk/aqua-sphere-ladies-aqua-skin-winter-suit/

Fordelen ved orca er at den er 5 mm på kroppen og 2 på resten, dvs mere varme, ulempen er naturligvs at der skal mere bly på.

Fordelen ved aquasphere er at den er super tynd 0,5-1,0 mm overalt, ergo der skal ikke så meget bly på.

Hvad ville du vælge til dette formål, husk vi snakker ikke overfladesvømning men under vand :-)

Link to comment
Share on other sites

De der dragter som var sindsygt hurtige som nu er blevet ulovlige, kan man købe dem nogle steder stadigvæk eller er de helt væk?

Mit bu er, at de nok bliver temmeligt svære at finde. Og du kommer nok ikke uden om at købe brugt.

Af ren nysgerrighed - hvad er sammenhængen i dette spørgsmål og resten af dit indlæg? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Våddragt er til træning, da man hurtigt blir kold.

Dragterne er til konkurrence, de er nemlig helt lovlige i fridykning, så hvis de kunne give mere glid pr tag ville det jo være fedt.

Jeg mener at grunden til at dragterne blev ulovlige var at der er opdrift i dem, hvorfor det nok ikke er en god idé at bruge dem til fridykning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share