Pauseuge


JokumS
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg har lagt mærke til at en forskudt (med en dag) træningsdag specielt hvad angår styrketræning har hjulpet med at øge min indsats under næste træning. Jeg træner lige pt 5 dage om ugen - seks dage om ugen, når det kan nås - og jeg vil tro, det kan ramme kroppen meget hårdt, hvis jeg kørte mit program nonstop de næste par år. Jeg har set, mange erfarne styrkeløftere bruger deloading og fuldstændig arbejdsfrie uger under deres faste programmer. Hvis jeg kun trænede udholdenhed eller styrke - ca. tre gange om ugen kun så - ville jeg nok ikke indføre dette princip, men ville det være fordelagtigt med så meget træning på en gang, at indføre en uges pause måske hver anden måned eller noget lignende - Eller ville jeg bare miste tal på det?

Mvh,

JokumS

Link to comment
Share on other sites

Hej igen. Ville det så være passende at indføre deload efter tre ugers træning som i mindre langdistanceløbsruter, svømning og mindre styrketrænings/cirkeltræningsvolumen?

Det er meget individuelt hvor ofte man har en deloadsperiode. Personligt er jeg af den overbevisning, det ikke er nødvendigt mere end hver 8-10 uge, medmindre du har et meget høj-intensitets træningsprogram.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share