Hjælp! - Kosttilskud til styrketræning


Jakse
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en dreng på 18 år, og nu skal jeg i gang med at træne. Jeg har igennem længere tid trænet med sjældne mellemrum, men nu skal det laves om. Jeg er dog et ret dovent og utoldmodigt menneske, så hvis jeg ikke kan se resultater mister jeg hurtigt fokus.

Jeg har derfor valgt, at jeg vil bruge noget hjælp i form af diverse kosttilskud.

Først skal det lige siges, at jeg ikke spiser særlig sundt (jeg er igang med at ændre det) og jeg spiser heller ikke særlig meget. Jeg er en smule spinkel af bygning, så nu når jeg ikke har spist rigtigt, mente jeg, at kosttilskud er hvad, jeg har brug for, i hvert fald indtil jeg får gang i en ordentlig kost.

Lige nu bruger jeg proteinpulver fra bodylab (whey 80) og jeg prøver også med noget Viking kreatinpulver.

Eftersom jeg er en spinkel af bygning, dog med lidt for meget fedt på maven (vi taler ikke en stor dunk her, men nok til at det dækker mavemusklerne til), ved jeg dog ikke om jeg har valgt det rigtige kosttilskud, for jeg hørte lidt om, at wheygainer skulle være bedre til spinkle personer.

Jeg kunne desuden også godt tænke mig at høre, om der er nogle former for lovlige muskelforøgende kostilskud eller ligende som man ikke bliver ødelagt af.

Så jeg ville gerne lige høre hvad folk herinde mener om sagen.

Der vil blive sat pris på al hjælp.

Tak :D

Edited by Jakse
Link to comment
Share on other sites

Hård træning og god kost er vejen frem. Det er kostTILSKUD og ikke mirakelmidler eller kosterstatning.

Lad nu være at hoppe i producenternes "extreme anabolic supreme godlike mass gainer" fælder. Protein pulver som walleprotein aka. whey protein er tørret ostevalle tilsat smagsstoffer.

Squats and milk er vejen frem. De eneste shortcuts der findes er ulovlige.

Link to comment
Share on other sites

Skriv dine resultater ned!

For dem der fokuserer mere på resultater, som måske kan miste gejsten hvis ikke lige livet skrumper med 10 cm på en måned, så kan det være nyttefyldt netop at føre en log-bog

Meget simpelt - Du skriver ned hvor mange gange du tager en øvelse, med hvor mange kg og det fortsætter du bare med.. Så vil du efter bare en uge eller to kunne se at du går fremad, og derved kan du også se at træningen faktisk giver resultater (selvom de synlige (antager lidt det handler om at tage muskler på - right? først rigtig kommer efter ca. 2-3 måneder)

Keep Going Mate!

Alternativ: Kakaomælk :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share