Up med VO2Max og løbe PR's


Bønnen
 Share

Recommended Posts

Hej forum

Her er en besked fra min første blog:

"

Lidt om mig

Jeg en ung mand på 19 år. Jeg har løbet, spinnet og styrketrænet i godt og vel 3-4 år nu. PT har jeg lagt løbet midlertidigt på hylen eftersom jeg har problemer med smerter i min venstre balde. I den forbindelse har jeg bestilt en tid hos fysioterapeut d. 21/9. Efter 1 1/2 uges pause virker det til at have hjulpet så overvejer at prøve en 5 km her i weekenden ^^

Mål

Jeg arbejder i øjeblikket med fire mål. 1) Have det sjovt! Det absolut vigtigste mål, 2) Løbe 5 km på 20:00 hvor min PR nu er 22:20, 3) Forbedre mit kondital fra de nuværende 52,4 med en konditest hver 3 måned (næste er den 3/11) og 4) øge muskelstyrke (... og balance samt kordination).

Træning

Om ugen spinner jeg 3 gange, løber 2-3 gange og styrketræner 3-4 gange. I øjeblikket løber jeg dog ikke grundet balde problemer og spinner i stedet for 4-5 gange. Medhensyn til styrketræning er jeg 12 uger inde i begynder programmet fra bogen:" Muscle - the world's most complete guide to building your body" af Ian King og Lou Schuler.* Årsagen til at jeg netop har valgt dette program er at jeg har haft en pause på godt og vel 6 måneder efter jeg blev træt af et monotomt træningsprogram. So fare er jeg yderst positiv omkring programmet og kan varmt anbefalde det!

* www.amazon.co.uk/Mens-Health-Muscle -complete-building/dp/1405041412

Ellers er jeg netop startet på CBS på HA(mat) hvor jeg er yderst positiv efter introugen. Jeg midlertidigt arbejdsløs og har netop afsluttet HHX på Roskilde Handelsskole.

Kort fakta omkring pulsniveauer

Jeg er en af dem der ikke kan leve uden mit puls ur*! Min maxpuls har jeg målt max målt til 94% af max (i forhold til den indtastet maxpuls) hvor jeg havde en RER på 1,24. Jeg har en fedtprocent på 7-9%, vejer 69 kg og har maximalt trykket 370 watt i en maxtest

* Hvis du ikke har et endnu så anskaf dig et!

"

Hvis du synes det lyder interessent så tag et kig forbi min blog:

http://www.blog.dk/boennen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share