Ømme muskler


Nat P
 Share

Recommended Posts

Hej alle :-)

Kunne godt tænke mig lidt respons på følgende:

Trænede noget cirkeltræning i går ca. 15 min bestående af 5 udfaldskridt --> 5 rygstrækkere --> 5 airaquats --> 5 situps --> 5 burpees --> 5 kropshævninger v. bom.

Det var selvfølgelig hårdt, men ikke noget voldsomt. Det er ikke noget jeg ellers har trænet før.

Cyklede senere på dagen ca. 10 km og motionerede min hest omkring 30 min.

Har efterfølgende haft utroligt ondt i muskler - især omkring skulder, lår, mave

og baller. Er vågnet en del gange i løbet af natten pga. smerterne, når jeg har prøvet at vende mig og har måtte hive mig rundt med mine arme. Måtte klamre mig til gelænderet i morges for at komme op ad trapperne. Min daglige cykel - og ridetur var bestemt heller ikke smertefri. Har stadig problemer med trapper og trin. Jeg har godt nok aldrig prøvet noget lignende...

Jeg er 17 år, er ca 163 og vejer omkring 50 kg - dyrker normalt motion en 3-4-5 timer om dagen, hvoraf ca halvanden time er med sved på panden, så formen er ok.

Skyldes den massive ømhed ganske enkelt at jeg har trænet nogle muskelgrupper mere intensivt at jeg plejer? Synes da bestemt ikke at det er billigt sluppet :-)

God aften

Natasja

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som nogle forholdsvis voldsomme DOMS, men det er ikke unormalt hvis du har foretaget en træningsform du ikke er vant til. Hvis du ikke er erfaren i lunges og squats, og tilmed starter ud med en høj intensitet, vil det næsten stensikkret resultere i muskelsmerter.

Prøv og se om smerterne ikke fortager sig i løbet af de næste par dage. Hvis de voldsomme smerter fortsætter på samme niveau, har du muligvis lavet mere end en "standard muskelskade", og du nok bør lige smutte forbi lægen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share