Koge grøntsager


ibroken
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til at tilføje bønner til mine store måltider, dog er jeg ikke sikker på nogle ting:

1. Hvor mange gram bønner anbefales til et måltid bestående af 150 ris og 150g bøf?

2. Hvordan tilbereder I bønner? Har læst at nogle folk lader det fordampe i mikroovnen, hvoraf andre på panden.

Min riskoger har mulighed for at dampe bønner - skal jeg prøve med det?

3. Hvor lang tid kan disse kogte bønner varer? Tænkte på om jeg kunne lave en portion f.eks en aften, også bruge det næste dag til de to store måltider.

Tak på forhånd

Link to comment
Share on other sites

1. afhænger vel af hvor sulten du er ? men normalt anbefaler man jo 600 gr grønt & frugt om dagen så mon ikke 200 gr er hvad du har "tilbage" af den daglige ration. Men du kan jo spise lige så tosset du vil af dem, da 100 gr iflg madital.dk indeholder omkring 110 kj er det næsten svært at overspise af dem :4mewantfood:

2) Du kan jo prøve dig frem men normalt er det bedst af dampe dem da det reducerer tabet af vitaminer og det er lidt mere lækkert med sprøde bønner end sådan nogen udkogte bæster. (hvad jo gælder for de fleste grønsager)

3) Sagtens hvis du bare sørger for at køle dem ned så snart du kan kan de sagtens holde sig.

Så bare klø på

Link to comment
Share on other sites

du kan jo sagtens spise noget kål i stedet for bønner, mere det bliver jo nok dødkedeligt med bønner hver dag i større mængde.

så lidt fint snittet spidskål man lige damper er også rart (evt steg efter kogning med lidt karry/chili få får det lidt smag)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share