Strøtanker, vægttab, træning og andre finurligheder


Anita1982
 Share

Recommended Posts

Efter at have luret herinde i laaaaaang tid kommer jeg nu ud fra det skjulte og vil selv føre min egen log.

Lidt kort om mig selv, så er jeg hunkøn, der netop er fyldt 29 år (uuuffff!!) og har i løbet af de sidste 15 måneder tabt omkring 50 kg. Jeg mangler stadig ca. 15 kilo inden jeg er på en vægt, hvor jeg tror jeg skal være. Jeg har altid været svært overvægtig, så kender ikke min idealvægt. Jeg glæder mig selvsagt meget til at komme i mål og se hvordan jeg ser ud i slank udgave. :4thumbup:

Vægttabet er sket via kostomlægning og træning. Jeg er meget en noob, så jeg håber i vil bære over med mig. Jeg har allerede lært meget ved at læse i forskellige logs, men har stadig MEGET at lære endnu og jeg vil ydmygt tage imod de råd I forhåbentligt kommer med undervejs.

Ift. træning, så har jeg i lang tid udelukkende gjort brug af FitnessWorlds kredsløbsmaskiner. Desuden spinner jeg også og en gang imellem danser jeg zumba eller deltager på lignende dansehold. Det er mest for afvekslingens skyld, da jeg ikke synes, det giver mig noget konditionsmæssigt. Jeg cykler ligeledes, så snart det er indenfor overskuelige distancer og har i købet af sommeren flere gange været på 40 kms ture for bare at komme ud og få rørt sig. Holder meget af at færdes udenfor.

Fornylig er jeg begyndt at styrketræne og jeg ELSKER det. Indtil videre bruger jeg udelukkende maskiner, men det kribler i fingrene for at bruge frivægte især når man læser om Jaanies og JAABs træningspas. Jeg tøver dog med at kaste mig ud i det grundet manglende teknik. Var der nogen, der sagde kylling? :laugh:

Jeg vil bruge denne log til at holde styr på min træning. Nu er den meget ustruktureret og jeg er sikker på, at jeg kan få meget større udbytte ud af min træning ved at få lidt mere struktur på den. Jeg er lidt en tonser, hvilket betyder, at når jeg er henne at træne går jeg all in og styrketræner hele kroppen og efterfølgende kredsløbstræner for fuld skrue i omkring 1,5 time. Et typisk træningspas varer altså omkring tre timer og inkludere både styrketræning og cardio Tsk tsk. Det betyder, jeg er øm flere dage efter og som resultat heraf kun kan træne hver tredje dag. Jeg skal ganske enkelt arbejde med min indstilling om, at kvalitet kan være bedre end kvantitet.

Jeg er meget resultatorienteret og elsker at arbejde henimod opsatte mål. Jeg overvejer flere forskellige i øjeblikket og vil snarest lave et indlæg om disse tanker. Da det er nyt for mig at være så aktiv, har jeg en masse ting, jeg gerne vil, men bliver også nødt til at være realistisk dels i forhold til min egen formåen og dels i forhold til, at jeg jo ikke kan det hele på en gang. Men mere om det senere. Jeg har vist allerede skrevet rigeligt. Og jeg ville endda blot hurtigt præsentere mig selv. Ahem, begrænsningens kunst skal jeg som nævnt tidligere blive bedre til at mestre. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hey Ms. Anita..

For det første: Fantastisk flot gjort ift. dit vægttab! Super sejt gjort

Dernæst, et par få råd (so far):

"Ift. træning, så har jeg i lang tid udelukkende gjort brug af FitnessWorlds kredsløbsmaskiner"

Hvilke? Crosstrainer, løbebånd og sådan? Har et godt råd, men det kommer først til sidst ;)

"Jeg tøver dog med at kaste mig ud i det grundet manglende teknik. Var der nogen, der sagde kylling"

Alle skal starte et sted! Dårlig teknik giver bare dårlig træning, som medfølger skader.. Så det er vigtigt at få opbygget rigtig teknik..

"Et typisk træningspas varer altså omkring tre timer og inkludere både styrketræning og cardio Tsk tsk. Det betyder, jeg er øm flere dage efter og som resultat heraf kun kan træne hver tredje dag"

Tjek denne artikel.. Den er muligvis lidt lang, men så bare læs indledning og konklusion.. Basicly.. Læg din styrketræning én dag, og din Cardio en anden.. Så undgår du også disse store huller i træningsskemaet :laugh: LINK: Styrketræning før/efter Cardio ?

Har sådan set ét råd til dig: CrossFit!! :devil:

Hvorfor?

1. Intro-holdene handler rigtig meget om Cardio, dvs. forbrændende træning..

2. Du lærer teknikker ift. ex. Squat og forskellige løft, samt diverse KB-øvelser

3. Fordi det er intensivt, og på kort tid, så kan du rigtig få lov til at tonse igennem :smile:

Så sammenlagt, så giver det dig masser af fedtforbrænding, du lærer de forskellige teknikker og så er det helvedes hårdt.. Derudover - spørg folk i centret hvordan man laver en øvelse? Måske ikke lige Pumper-Brian der smider 45 kg i DB-curls eller 180 kg i Squat, men måske de trænede Chicks

Vil ellers bare sig: Fortsæt det gode arbejde, hold intensiteten og bank igennem 100 % :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share