Det Sidste Fedt...


AndersIFF
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen!

Jeg var som en ung 14 årig dreng ret tyk, jeg vejede 83kg og dyrkede intet motion, udover at gå til skole.

Mit selvværd og selvtillid var helt i bund da jeg så de andre tynde drenge, og var misundelig på dem. Så, så jeg en artikel i Politikken, at der var et fordrag med: Henning Deverne, som forklarede lidt om selvkontrol og motivation, og jeg blev så sandelig motiveret, og meget fascineret, af måden han så på tingene og blev med medtaget, og havde nu sat mig et mål! Jeg skulle ikke gå rundt og undgå spejle, frygte strand ture og idræt!

Så dagen efter begyndte jeg til svømning, og meldte mig ind i Fitness Dk. Jeg kæmpede hårdt med mit vægt tab, og de mange fristelser man skal modstå dagligt. Og efter 1 år på en idræts efterskole, sagde vægten 68kg. Men det var ikke godt nok, jeg havde fået blod på tanden, for endelig at kunne se sine fødder, var nu meget dejlig. Så jeg begyndte at styrketræne. Det har jeg nu gjort i 1 år, og jeg kan da også se resultater. Noget jeg dog har stræbet og længtes efter, og er min store drøm, er at få en six pack. Jeg har lavet utalige mavebøjninger, men jeg kan kun se de 2 øverste, fordi jeg har såkaldte "danse håndtag" som er det eneste jeg mangler at få væk for at være tilfreds.

Men problemet er... de danse håndtag sider ret godt fast, og det føles som om de aldrig forsvinder. Jeg kæmper med dem, men de frustrere mig, jeg er så tæt på målet jeg næsten kan lugten sejren, men dog kan jeg ikke nå det. Er der nogle som har nogle gode råd til hvordan jeg kan nå mit mål og endelig blive færdig med mange års anstrengelser, og være en glad 17 årig dreng uden danse håndtag?

Håber i vil kommentere det, og på forhånd tak

Hilsen Anders

Link to comment
Share on other sites

For det første: godt gået !

Det lyder til at du har styr på grundprincipperne i at få et vægt tab. Du skriver at du har svært ved at tabe det sidste fedt, men i virkeligheden burde du bare skulle fortsætte din gode rytme og have tålmodighed. Du skriver at du styrketræner, men da det kræver et kalorieoverskud at opbygge muskelmasse, ville jeg nok fokusere mere på noget cardio træning indtil du har nået den ønskede vægt. Derefter kan du begynde at lege med et mindre overskud i en periode og derefter "trimme" lidt igen. På den måde vil du opnå en mere markeret krop som du søger. Vær opmærksom på at eftersom du taber fedt, bliver dit basale kaloriebehov også mindre, og du skal derfor skære en smule mere i indtaget af kcal, desto længere du ryger ned i vægt.

Move on :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share