Vægttab og styrke træning..


Schjoedt
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg forsøger at smide nogle kilo og ved jo egentlig godt hvad der skal til for at det lykkes - kalorie underskud !

pt forsøger jeg at komme afsted med løbeskoene 3 gange i ugen, og er nede og styrke træne 2 gange i ugen. Jeg er klar over at hvis man skal opbygge muskler, så skal man være i kalorie overskud, men vil det sige at min styrke træning er helt nytteløst når jeg er i kalorie underskud ? Det er måske ikke så vigtigt for mig at mine muskler bliver meget større, men hvis jeg bare kan bibeholde min muskelmasse nogen lunde som den er vil det være fint, og det er egentlig hensigten med min træning.

Så mine spørgsmål er :

- Er det helt nytteløst at styrke træne når man er i kalorie underskud?

- Hvordan vil man bedst kombinere styrke træning med vægttab ?

Glæder mig til jeres svar :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det lader til at du godt ved hvad der skal til.

Så mine spørgsmål er :

- Er det helt nytteløst at styrke træne når man er i kalorie underskud?

Det er bestemt ikke nytteløst at styrketræne, når man er i kalorieunderskud. Styrketræningen gør at du, som du selv er inde på, bibeholder din muskelmasse og dermed primært taber fedt.

- Hvordan vil man bedst kombinere styrke træning med vægttab?

Det vedhæftet studie er lidt ekstremt, men illustrerer meget godt hvordan hhv. kredsløbs- eller styrketræning sammen med et meget højt kalorieunderskud påvirker kropskompositionen.

diet_resistance_ aerobic_training.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share