Kan jeg nå CPH marathon?


k3nned
 Share

Recommended Posts

Hej MO.

Jeg er blevet meget bidt af at løbe her det seneste stykke tid. Jeg er konkurrencemenneske, så efter aftenens løbetur med min makker, som gennemførte sin første 1/2 marathon i søndags, snakkede vi om at løbe et marathon sammen næste år. Valget faldt på CPH marathon den 20/5 2012.

Det skal siges, at jeg ikke har nogle former for løb i benene indtil nu og jeg ved ikke om jeg når at løbe et halvmaraton inden CPH marathon.

Her i oktober har jeg løbet følgende:

13-10-2011 9.10 km 45m:31s

11-10-2011 6.20 km 29m:19s

05-10-2011 9.10 km 47m:30s

03-10-2011 5.00 km 24m:10s

29-09-2011 8.88 km 50m:39s

Er det helt stupidt at tro, at jeg kan træne mig op til et marathon på 219 dage? Jeg regner med at kunne løbe en 2-3 gange i ugen ved siden af min styrketræning. Hvordan skal jeg træne for at have en chance for at kunne gennemføre i en god tid? Jeg overvejer intervalture af 10 km og hver anden uge en lang tur ala 15 km. i starten? Jeg ved at der findes specielle løbeprogrammer, men synes sgu det er en jungle at finde rundt i hvilke der er gode og rammer mit niveau..

Alle råd modtages med kyshånd.

Mvh. Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Det kan du sagtens, jeg gjorde det selv i 2010. Jeg endte på 3:39 hvis det har noget at skulle have sagt.

Fedt. Så er jeg straks mere fortrøstningsfuld :) Hvordan valgte du at træne op til det? Havde du nogle mindre løb inden eller var det dit første store løb?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville personligt lægge lidt mere kompleks træning ind, herunder én ugentlig langtur, hvis jeg var dig.

Se evt løbesiden.dk. Der er rigtig mange gode artikler, beregner og løbeprogrammer, for ikke at glemme deres forum, som er utroligt aktivt, og fyldt med meget kompetente løbere, der er villige til at hjælpe.

Edited by Beastness
Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene.. Jeg vil prøve og smide en tråd derinde også :) Altså pt. kører jeg ca. 2-3 interval ture i ugen og 1 lang hver anden uge. Som sagt smider jeg også lige et indlæg på løbesiden. :)

Der vil du så næsten med garanti blive rådet til at ændre det til nogle flere længere ture og lidt mindre interval. 2-3 gange interval træning er en ordentlig omgang og gør ikke synderlig meget for din udholdenhed.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share