kost + træning


camilla88
 Share

Recommended Posts

hej

håber nogle kan hjælpe mig med at se lidt på min kost plan i forhold til min træning.

så jeg kan få mest muligt ud af min træning.

jeg træner 5-6 dage om ugen

mandag: styrketræning en time/eller Mountainbike ca. 10 km skov + 20 km landevej

tirsdag: styrketræning en time + en times spinning 55 min.

onsdag: 3 timers klatre undervisning

torsdag: spinning eller løb + en times styrketræning

fredag: svømning 45 min

lørdag: styrketræning (hold træning bodyfit 55 min)

søndag: pause

jeg er rat lille og mit BMI er på 17,6 det er vigtigt for mig at tage på i vægt og få opbygget muskel masse.

jeg har svært ved at indtage alle min kcal i løbet af dagen. men min mad plan ser ca. ind til nu sådan ud.

(jeg ved ikke om det er nødvendigt at indtage Proteinpulver men det hjælper på mit kcal indtag, når jeg ikke har så meget appetit)

morgen: 2 æg, soyamælk + 20g Proteinpulver + banan

(inden styrketræning) æble

middag: 2 rugbrød med pålæg (tun eller kylling)+ pesto eller avokado + en Gulerod

eftermiddag: (inden træning) frugt + 200g Soyamælk + 20 Mandler evt. lidt havregryn

efter træning: 20g Proteinpulver + gulerod

aften: 150g kød , 150 grønsager/salat + brød

aftenkaffe: te/kaffe + rugbrød med pålæg + frugt

jeg ved godt jeg spiser en del af det sunde fedt, men da jeg skal tage på tænker jeg det er okay?

evt. nogle der kan give råd til hvad man kan blande Proteinpulver med? ud over mælk og vand

håber nogle vil se på det, og give lidt råd så jeg kan få noget ud af min træning.

på forhånd tak hilsen Camilla.

Edited by camilla88
Link to comment
Share on other sites

Proteinpulver er normalt et mindre optimalt valg i forhold til at booste energiindtaget. Spis mere at noget andet, der forsyner dig med mere energi.

Personligt synes jeg at soya mælk er et uheldigt alternativ til almindelig mælk.

En måde at øge dit energiindtag, ville være at indtage blendede frugter. Modne bananer egner sig fint og mælk/yoghurt og/eller kokosmælk kan bruges til at tilføre protein og ekstra kcal.

Link to comment
Share on other sites

Proteinpulver er normalt et mindre optimalt valg i forhold til at booste energiindtaget. Spis mere at noget andet, der forsyner dig med mere energi.

Personligt synes jeg at soya mælk er et uheldigt alternativ til almindelig mælk.

En måde at øge dit energiindtag, ville være at indtage blendede frugter. Modne bananer egner sig fint og mælk/yoghurt og/eller kokosmælk kan bruges til at tilføre protein og ekstra kcal.

tak for dit svae, jeg kan desværre ikke tåle mælk... så derfor er det ikke den den er min krost. Men Proteinpulver giver måske mere en mæthedsfølelse? jeg har mest set det som en hurtigt mulighed for ekstra kacl før og efter træning

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ville jeg sige du får alt for lidt Kød/Protein i forhold til den relativt store mængte kardio du dyrker. 150 gram til aftensmad er jo ikke meget. Hvis du kan spise det kan du sagtens tage 250g kyllinge filet her, det er også fedt fattigt. Du kan også spise lidt kød lidt før træning.

Du skriver ikke rigtigt noget om hvilket pålæg det er du smider på brødet og hvor meget brød du spiser, så det er meget svært at give et reelt bud på hvor du kan sætte ind.

Jeg mener desuden ikke at Protein pulver behøver at være skidt. Hvis du har svært ved at nå op på det antal kalorier og protiner du har sat som mål, er det en nem måde at komme der op, specielt hvis du ikke kan tåle laktose.

Tror det er vigtigt du sætter dig et mål hvad præcist det er du ønsker dig i forhold til din kost/træning. BMI er egentligt ikke specielt meget værd i sig selv.

Fedt procent siger mere om hvor mange muskler vs. fedt du har og om et øget kalorie ind tag vil komme på som muskler efter hånden. Der er sikkert nogle herinde der er meget mere begavede på det punkt en jeg er. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share