Pilates


SarahF
 Share

Recommended Posts

Det kommer jo an på din nuværende status og nuværende træning.

Min nuværende træning foregår udelukkende hjemme, med håndvægte, med mange sæt med få gentagelser og høj vægt, og øvelser med egen kropsvægt. Jeg ville nok betegne mig selv som rimeligt veltrænet.

Link to comment
Share on other sites

Alt afhængigt af dit formål med styrketræningen - det giver jo ikke styrke, som det du træner hjemme med de få gentagelser. Det giver udholdene muskler omkring "korsættet", og på den måde kan det hjælpe dig til at huske på en god holdning under tunge løft og i din hverdag generelt.

Hestbech

Link to comment
Share on other sites

Alt afhængigt af dit formål med styrketræningen - det giver jo ikke styrke, som det du træner hjemme med de få gentagelser. Det giver udholdene muskler omkring "korsættet", og på den måde kan det hjælpe dig til at huske på en god holdning under tunge løft og i din hverdag generelt.

Hestbech

Men kan man opnå en tilsvarende effekt med "almindelige" øvelser, og derved slippe for at hoppe rundt på en bold?

Link to comment
Share on other sites

Men kan man opnå en tilsvarende effekt med "almindelige" øvelser, og derved slippe for at hoppe rundt på en bold?

Hej Sarah

Jeg skriver fra Sydney Australien, hvor jeg netop har færdiggjort en diplomuddannelse som Pilates Instruktør, jeg er også fysioterapeut.

Jeg mener bestemt at det er ideelt at kombinere styrketræning og Pilates, især er det godt fordi pilates arbejder med stabiliserende muskler og kontrol af din kropsstamme. Altså massser ryg og mave. Hvor styrketræning er super for den større globale muskulatur. Og så ved jeg ikke helt hvad der er med den bold, men pilates er ikke hoppende på en bold (dog kan du sagtens lave nogle pilatesøvelser på bolden), men klassisk pilates er på en måtte med din egen kropsvægt, og så er der en interessant verden af pilates på maskiner og udstyr som tilføjer en masse spændende elementer og giver dig mulighed for at arbejde mere målrettet.

Hvis du vælger pilates til er der jo mange muligheder, så om du vælger en dvd på stuegulvet, hold eller privattimer gør en stor forskel ift kvalitet, hvilket er et nøgleelement i pilates, din træning skal være nøjagtig og præcis for at give fantastiske resultater.

Hilsen Camilla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share