Hjælp til udregninger om Kondital


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

hej gutter.. Jeg sidder og kæmper med en biologi opgave og har nogle forskellige udregninger der skal laves, dog synes jeg at jeg har elendige info, at arbejde ud fra. Håber at der er en her inde der er klogere på området end mig som kan hjælpe :)

Opgaven lyder:

en kvinde på 25 år har en submaksimal puls på 1125 slag/min.

Arbejds effekten er 80 W.

Beregn og vurder hendes kondital når det oplyses, at hendes vægt er 60 kg. Find selv værdier for både størrelse og hvilestofskifte samt nytteværdi.

Jeg har udregnet hendes max puls til at være: 195

Hendes BMR til at være 1420,80 og nytteværdien ligger på 20 %.

Håber at i kan og vil hjælpe mig med resten :D

Link to comment
Share on other sites

hej gutter.. Jeg sidder og kæmper med en biologi opgave og har nogle forskellige udregninger der skal laves, dog synes jeg at jeg har elendige info, at arbejde ud fra. Håber at der er en her inde der er klogere på området end mig som kan hjælpe :)

Opgaven lyder:

en kvinde på 25 år har en submaksimal puls på 1125 slag/min.

Arbejds effekten er 80 W.

Beregn og vurder hendes kondital når det oplyses, at hendes vægt er 60 kg. Find selv værdier for både størrelse og hvilestofskifte samt nytteværdi.

Jeg har udregnet hendes max puls til at være: 195

Hendes BMR til at være 1420,80 og nytteværdien ligger på 20 %.

Håber at i kan og vil hjælpe mig med resten :D

80watt svarer til 80Joule/sek puls 125 svarer til 64% af makspuls eller ca 50% af pulsreserven (hvilepuls antages at være 65)Maks ydelse ca 160watt = 160J/s ca 11,5kcal/min ved 20% nyttevirkning. Svarer til ca 2,3L O2 i minuttet og et kondital på ca 38.

Håber det hjælper lidt.

Link to comment
Share on other sites

80watt svarer til 80Joule/sek puls 125 svarer til 64% af makspuls eller ca 50% af pulsreserven (hvilepuls antages at være 65)Maks ydelse ca 160watt = 160J/s ca 11,5kcal/min ved 20% nyttevirkning. Svarer til ca 2,3L O2 i minuttet og et kondital på ca 38.

Håber det hjælper lidt.

Det var genialt! Tak AndreasH!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share