Spørgsmål omkring evt. biceps skade


Johnnybegood
 Share

Recommended Posts

Hej

Håber at der sidder nogle kloge hoveder der ude, som måske kan vurdere hvad jeg fejler (ud over det gængse :) ).

Jeg er for små 6 måneder siden begyndt at styrketræne igen efter mange års pause (gl. skulderskade). Her for et par måneder siden begyndte jeg at få ondt i albueledet, der hvor biceps hæfter.

Det betyder at jeg på inden måde kan ligge belastning på uden at jeg får vanvittigt ondt.

Smerten er der lige med det samme ved omvendt biceps greb og hammer curl greb og ved lettere belastning nu også ved alm. biceps greb. Det er ikke kun ved biceps træning at det er et problem, ved kabeltræk og lignende ved bryst træning får jeg også smerter i armenen med det samme.

Det mest oplagte er selvfølgelig at det er en overbelastning, men jeg har syntes at jeg har startet stille og roligt ud og på ingen måder presset mine arme.

Jeg har nu holdt pause i næsten 1½ måneden og skaden/smerten er der lige med det samme.

Nogen der har en ide om hvad det kan være og hvordan man muligvis kommer ud over det? Vil jo gerne igang igen.

Læge er no go, da de fatter minus. Jeg har overvejet fys og/eller en sportslæge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share