mit vægttab


joe135
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen herinden!

som emnet også siger, så vil jeg utroligt gerne smide nogle af de "unødvendige" kilo. Problemet som alle sikkert ser i dette, er at det ufatteligt svært at give slip på alle de "gode" ting.. cola,chips osv.. men også at skære godt ned på hvad du indtager om dagen.

Det hvertfald noget jeg vil forsøge mig på nu, og håber der nogle der kan og vil give mig nogle gode råd.

I øjeblikket ligger jeg på 79kg, og er omkring 176cm høj. jeg er 16 år gammel, og Mit mål er at komme ned på 65kg så hurtigt som jeg nu kan, uden at det ødelægger min hverdag.

jeg ser helst at mit vægttab ligger i en sundere kost, hvorimod jeg vil vente med at begynde og evt. løbe nogle gange i ugen. håber på at kunne holde mig på under 1500kcal dagligt.

håber der nogen der har nogle gode råd til at hjælpe mig igang, men også hvordan jeg kan holde mig kørende!

Mvh Joe

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvorfor 65 kg??

Personligt tror jeg ikke på forbud. Spis hvad du har lyst, men vær bevidst om hvad du spiser.

Prøv dagligt i en uge at skrive ned hvad du spiser. ALT HVAD DU SPISER. Så kan du jo regne lidt på hvor mange daglige kcal'er du indtager. Hvis din vægt er stabil med det du normalt spiser, skal du jo bare skrue lidt på dit indtag. Hvis du sparer ca. 500 kcal dagligt, vil du tabe dig 0,5 til 1,0 kg om ugen. Kombiner det med noget motion, og det virker endnu bedre.

Tro ikke at andre kan gøre det for dig. Hvis du vil tabe dig, er det dig der skal arbejde. Sæt dig små mål. Vær glad hver gang vægten skifter cifre før kommaet.

Du kan også prøve mobilefitness.dk. Det er udviklet af Københavns Universitet, er gratis og har virket/virker for mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share