Mine skinneben brænder efter træning


Christoffer0907
 Share

Recommended Posts

Jeg er en dreng på 17, som har haft ømme skinneben i et år nu. Jeg har løbetrænet meget det sidste år, men har været forsigtig med løbeunderlaget, og jeg har haft gode løbesko med støtte.

Jeg har læst mange opslag om skinnebensbetændelse, men det lader ikke til at være det samme, fordi mit gør ikke ondt mens jeg løber. Når jeg derimod er færdig med min træning, brænder de, og hvis jeg rører dem det mindste er de altså utrolig ømme. Det er værst dagene efter jeg har løbet, men efter en uges pause tager det altså lidt af, men de er stadig unaturlige ømme.

Jeg løb stort set hver dag i en længere periode, og blev efterhånden bare vant til at have ømme skinneben i hverdagen, men jeg har nu holdt pause fra løb i en måned. Burde jeg blive ved med at holde pause til ømheden evt. forsvinder, eller kan jeg fortsætte træningen? Kan det blive noget der hænger ved hvis jeg fortsætter? og husk nu, det gør ikke ondt når jeg løber! Kun bagefter.

Christoffer

Edited by Christoffer0907
Link to comment
Share on other sites

Hej

Det lyder nøjagtig som skinnebensbetændelse. Har selv haft det. Det gjorde måske lidt lige i starten af et løb, men det gik hurtigt over når bennene blev varme. Men bagefter gjorde det nas.

Så slap lidt af med dit løb, trap ned, løb langsomt og roligt. Søg om skinnebensbetændelse her på motiononline, eller prøv dourun.dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share