Alternativ til klassik styrkeprogram


Pythoner
 Share

Recommended Posts

Hey MOL!

Jeg er 18 år og har efterhånden trænet i to år på ren interesseplan (dvs. ikke noget med slavisk at følge program og diæt samt træning 4 gange om ugen). Jeg er imidlertid begyndt at køre lidt død i mit program (se nedenfor) grundet at jeg ikke opnår yderligere resultater, og jeg ønsker derfor at udskifte det. Jeg træner som regel 2-3 gange om ugen hvis jeg kan motivere mig selv til det, ellers så 2 gange om ugen og lidt håndvægtsløft i hjemmet.

Mit standardprogram ser således ud:

Dag 1:

- Bænkpres

- Military Press

- Dips

- Skrå bænk/flyers

Dag 2:

- Pull ups

- Rows

- Rygbøjninger

- Benpræs/squat/jumping prison squat

Jeg har ledt rundt omkring, men jeg har svært ved at finde et komplet program, der kan erstatte mit nuværende. Nogen der evt. har lyst til at dele deres eget eller henvise til et andet?

Jeg styrketræner i min fodboldklub, der har et relativt veludrustet fitnessrum i forhold til, at det blot er en fodboldklub.

På forhånd tak for eventuel respons :)

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være en mulighed selvfølgelig.

Jeg har dog prøvet et køre noget helkropsprogram før, men mit problem er bare, at hvis jeg skal træne hele kroppen med 3 sæt af HVER øvelse og de 8-12 reps (det fik jeg anbefalet at gøre), så er jeg fuldstændig tømt for energi og har svært ved at køre de sidste øvelser helt clean.

Andre der kender til det ?

Link to comment
Share on other sites

Så kør lidt færre øvelser, men større øvelser.

Jeg kører noget i stil med SL 5X5 og det er virkeligt effektivt. Den eneste forskel er at jeg har tilføjet nogle pullups.

Fed følelse at være helt færdig, selvom man faktisk kun har lavet 3 øvelser.

Find programmet her (bare scroll ned til programmet, det er en meget amerikansk hjemmeside med massere ligegyldig tekst) http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share