Human Carnivore


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

Der er jo befolkninger der reelt set gør (eller gjorde) netop det, såsom eskimoer og andre beboere i kolde egne. Mongolerne erobrede halvdelen af verden i løbet af et par årtier på en diæt af fårekød og en smule hestemælk :smile:

Derudover er det en fjollet ide.

God Pointe! Ingen af disse befolkninger havde dog et kulhydrat indtag på 0%, selvom inuitter i perioder kunne ligge under 10E% kulhydrater, det gjorde dem så tilgæld så sukkertrængende at de begyndte at opgrave mus' vinterforråd.

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

Stanley havde jo i store træk fat i den rigtige ende. Ret imponerende, at et syre-hovede som ham, allerede havde den viden langt før alle andre begyndte at tænke på det. Den eneste fejl var, at han udelukkede vegetabilske fødevarer fra sin diæt. Pånær dette var hans approach jo meget lig den populære Paloe/caveman diæt som bliver mere og mere fremherskende. Han havde i øvrigt også ret i, at mange vegetabilske produkter grundlæggende ikke bør spises af mennesker. F.eks. er kornprodukter og bælgfrugter fyldt med lektiner. Mange bælgfrugter og bønner indeholder ligeledes phytoøstrogener. Kornprodukter, uanset om det er fuldkorn, giver desuden usundt store blodsukkerstigninger hvis de indtages i større mængder.

Der er dog også masser næringsstoffer i korn og bælgfrugter som er gode for kroppen. Derfor mener jeg ikke, at man behøver at undgå dem fuldstændig, men man bør reducere sit indtag drastisk. Mange danskere spiser sig mætte i korn/carbs som er den primære kilde til deres samlede kalorieindtag. Dette er bestemt ikke sundt. Raffinerede kulhydrater som sukker, hvidt mel, HFC mfl. er IMO årsagen til de fleste livsstilssygdomme i dag især fedme og type2 diabetes.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

hvad er det dog der er så svært ved menneskets fordøjelse?

vores tandsæt er klart en omnivors, ergo er vi nok skabt til at spise alt vi kan få vores små klamme hænder på. Ellers kunne man heller ikke sprede sig over en hel planet som vores art har gjort. Nogle steder lever man af ris, nogle steder af kød, nogle steder af fisk, nogle steder af brød.. nogle steder endda af McD mad.... Vi kan jo tydeligvis overleve på ALT, selv slam.

Men hey, kan man blive rig af at fremsætte en eller anden skør teori om vores tarmsystem så er det da bare fedt. Hvorfor folk gider købe det lort, forstår jeg til gengæld ikke.

Link to comment
Share on other sites

hvad er det dog der er så svært ved menneskets fordøjelse?

vores tandsæt er klart en omnivors, ergo er vi nok skabt til at spise alt vi kan få vores små klamme hænder på. Ellers kunne man heller ikke sprede sig over en hel planet som vores art har gjort. Nogle steder lever man af ris, nogle steder af kød, nogle steder af fisk, nogle steder af brød.. nogle steder endda af McD mad.... Vi kan jo tydeligvis overleve på ALT, selv slam.

Men hey, kan man blive rig af at fremsætte en eller anden skør teori om vores tarmsystem så er det da bare fedt. Hvorfor folk gider købe det lort, forstår jeg til gengæld ikke.

Jeg skulle lige til, at skrive et længere indlæg. Men jeg gider ikke. Jeg kan ikke tage dig seriøst, når du skriver sådan et usagligt indlæg..

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share