Smerten


rene8888
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har et problem som jeg virkelig vil være mere end taknemmelig for at få hjælp og råd til. Så på forhånd mange tak.

Mit navn er René jeg er 23 år gammel og studerende. I teenagerårene styrketrænede jeg meget tungt og fik for 3 år siden en skade i højre læn, hvor jeg dagen efter havde svært ved at komme ud af sengen, det nærmest skar i lænden.

For at gøre historien kort har jeg nu været ved 5 forskellige fysioterapeuter 6 forskellige alternative behandlere herunder kiropraktor. Jeg er blevet MR scannet uden, at de kunne se noget.

Hver dag generer og hæmmer det mig, jeg kan ikke gøre hovedrent uden at have ondt efterfølgende og dagen efter. Svømme, løb og andet motion provokerer også. Det gør generelt ikke særligt ondt i mens jeg laver bevægelsen, men bagefter gør det. Symptomerne kommer også, hvis jeg sidder på en stol længe. Så skole til ud på eftermiddagen giver smerter resten af dagen. Smerten stråler ofte ned i balle og lår/hoftekuglen og giver mig lyst til at vride min ryg til det siger knæk, men det hjælper kun kortvarrigt og forværrer i længden.

Jeg håber virkelig der er nogen, som vil tage sig tid til at foreslå evt. behandlingsformer

De venligste hilsner

René

PS: Hvis der er en, som kan hjælpe mig eller henvise mig til en behandling der hjælper, vil jeg værdsætte det med MERE end et hjerteligt tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft en kammerat fra fodbold, der også fik en skade i lænden, der var temmelig alvorlig. Nogle af hans symptomer minder til dels om dem du beskriver, men ikke nær så slemt.

Du har sikkert været igennem en masse former for genoptræning, men min kammerat var til en fysioterapeut på Frederiksberg (på Godthåbsvej et sted), og han fik en række øvelser, som han udførte i et stykke tid og er nu, af hvad jeg ved, klar til både løb, cykling og svømning.

Ved godt du nævner, at du har været mange steder, men hvis intet synes at hjælpe var det måske forsøget værd. I hvert fald held og lykke med det!

Link to comment
Share on other sites

Gå til en rigtig prof (Sportslæge).

Med fare for en masse ballade så mener jeg ikke at fys'er kan diagnosticere - de nærmere symptonbehandler.

jeg har selv været rundt med en skade i 1½ år inden 10 min og 800 kr gjorde at jeg i løbet af 30 dage kunne komme oven på igen.

Brugte sportsklinikken i lyngby ( v. Rene Cetti) men har også hørt godt om hamlet.

V.H

NTM

Link to comment
Share on other sites

Med fare for en masse ballade så mener jeg ikke at fys'er kan diagnosticere - de nærmere symptonbehandler.

For at slå det fast, så har det aldrig nogen sinde været fysioterapeutens opgave at diagnosticere noget som helst, det er de ikke uddannet til, det er lægens job at stille diagnoser, derudover er det ca. 80 % af alle ryg sygdomme der ikke kan stilles den rette diagnose på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share