Brug for hjælp!


DeKalderMigMads
 Share

Recommended Posts

Hej brugere derude!

Jeg er en dreng på 17 år der er startet på et gymnasium her iår.

Det er egentlig gået okay, men det er nu heller ikke der problemet ligger.

Jeg er lige pt. 192 høj og vejer nok 95 kilo takket være en operation af mit korsbånd i sommers.

Før operationen var jeg meget aktiv, havde en sund kost, da jeg ikke behøvede så meget at spise, da jeg dyrkede så meget motion, fik massere af vand (gav mæthedsfornemmelse), spise massere af frugt osv.

Problemet er, at jeg dengang vejede omkring de 78-80 kilo, og det er kun gået den forkerte vej siden hvad både kost, motion og vægten angår.

er steget 15-17 kilo i vægt, spiser og spiser konstant og føler ikke selv det bare er trøstespisning, da min mave konstant knorrer og nærmest "kalder" på mad. Og hvad motionen angår, får jeg stortset ingen, da jeg ikke må spille fodbold endnu (der skete skaden) og min kondition er helt i bund pga operationen!

Jeg styrketrænede meget før i tiden, og havde storset en rippet mave, ikke overdrevet, men altså en meget lav fedtprocent, og småfremhævede mavemuskler. (6-7 måneder siden)

Det jeg ønsker lige pt. er at få omlagt mine kostvaner og motionsvaner og her kommer lige lidt af hvad jeg spiser iløbet af en dag:

Morgenmad: 1-2 boller i hverdagene med et tyndt lag smør og så nutella (har jeg stortset spist hele mit liv)

Drikkelse: Vand, somme tider noget multijuice.

Middagsmad: ikke ligefrem hverdag jeg får dette, i hverdagene spiser jeg sommetider en sandwich med kalkun, halvgroft brød, hjemmelavet taziki og noget salat og peber

Drikkelse: får ALTID en cola eller 2 iløbet af dagen. (har jeg også gjort de seneste 2-3 år)

Hjemkomst fra uddanelse: sommetider en lys bolle, uden tilbehør.

Drikkelse: Vand.

Aftensmad: 2 gode potioner alt afhængeligt af hvad vi spiser, men her kunne jeg godt bruge råd til nogle gode sider at finde nogle madtips på, eller en måde man ligesom kan finde ud af hvad man må spise meget af.

Drikkelse: 1 sodavand og vand for resten.

Imellem aftensmaden og sengetiden: Ingen spiselse, og hvis det er, så var det frugt.

Drikkelse: Vand og 1 sodavand.

Jeg ved godt jeg drikker meget sodavand, men jeg har fået af vide jeg er "Coco-man" og det kan jeg næsten give dem ret i, jeg er meget afhængelig af Cola, og jeg prøver også at skærer ned, men håber virkelig nogle kan hjælpe mig med hvad jeg kan gører, for jeg ved godt jeg spiser meget, men det er bare svært når ens mave konstant tikker efter noget mad.

Mvh. en "hjælpeløs" sjæl :-)

Link to comment
Share on other sites

Du får umiddelbart for mange kulhydrater i forhold til protein!

Protein mætter rigtig meget, så erstat dine "boller" med noget tun/æg/makrel/proteinshake/kylling/kalkun/skinke/oksekød...

Jeg plejer at spise en avocado til morgenmad, mandler som snacks, og en ægge/tun-salat til middagsmad.. Og så en masse grøntsager+kylling til aftensmad...

Link to comment
Share on other sites

Guest J.A.-Træning

Hej,

Vil give hrjonas ret, du får ret så mange kulhydrater og generelt alt for mange kalorier tror jeg :)

Hvad angår knæskaden - Hvor lang tid siden er det?

Hvis det er under 6 måneder siden, ville jeg kontakte en fysioterapeut. Hvis det er over 6 måneder siden, kan du "nøjes" med at kontate en personlig træner, for at få gang i benet igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share