konsekvenser af vægttab


stefanhanquist
 Share

Recommended Posts

Hey

Min situation er den at jeg har været på ferie i Thailand i 1 1/2 måned og på den tid har jeg mistet 10 kilo (var også indlagt i en uges tid da jeg havde fået en infektion som gjorde jeg ikke kunne spise - spiste ikke rigtigt noget i 2 uger) . inden jeg tog afsted på ferie havde jeg trænet i godt et år og der var også sket synlige resultater. min tilstand nu er at jeg har mistet det meste fedt på kroppen samt alt det jeg har trænet op i muskelmasse og mere til. jeg har altid fået afvide at lidt fedt på kroppen ikke er en dårlig ting når man styrketræner (jeg har aldrig været overvægtig men nu er jeg blevet decideret tynd).

så mit spørgsmål er, hvilke konsekvenser mit vægttab vil have når jeg starter op igen og hvordan min kost skal være - skal jeg spise lidt fedtholdigt mad for at tage lidt på igen eller kan mine muskler stadig godt blive store bare ved hjælp af styrketræning? Mit mål er at blive større i muskelmasse så hvordan opnår jeg bedst mit mål?

Link to comment
Share on other sites

Fremgangsmåden burde ikke være anderledes fordi du har været syg og tabt dig.

Den med at fedt på kroppen er godt når man styrketræner, kommer fra den gamle myte omkring fedt omdanner sig til muskler, hvilket ikke er korrekt. Så om du har en fedtprocent på 3 eller 12, burde kosten være den samme, hvis man ønsker hypertrofi.

Link to comment
Share on other sites

Fremgangsmåden burde ikke være anderledes fordi du har været syg og tabt dig.

Den med at fedt på kroppen er godt når man styrketræner, kommer fra den gamle myte omkring fedt omdanner sig til muskler, hvilket ikke er korrekt. Så om du har en fedtprocent på 3 eller 12, burde kosten være den samme, hvis man ønsker hypertrofi.

tak for svaret.

vil det gå hurtigere med at få muskelmassen tilbage eller vil jeg skulle bruge ligeså langtid som sidst jeg styrketrænede?

Link to comment
Share on other sites

tak for svaret.

vil det gå hurtigere med at få muskelmassen tilbage eller vil jeg skulle bruge ligeså langtid som sidst jeg styrketrænede?

I så fald træning og kost er optimal, burde det gå meget hurtigt. Uden tvivl meget hurtigere end første gang.

Et umiddelbart skud i tågen, er at 1 års træning ikke tager mere end et par måneder at vinde tilbage. Det kaldes "muscle memory", som du kan google, hvis du vil vide mere.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share