Spise/drikke før og efter træning?


Bolton
 Share

Recommended Posts

Goddag.

Som der står i overskriften ville jeg gerne have et par gode råd til hvad jeg kunne spise/drikke før og/eller efter træningen.

Jeg tænker egentlig bare på tips som gør at jeg bliver mere markeret, som har den største indflydelse på mine muskler osv.

Jeg har hørt noget med nogen ''shakes'', men hvad skal jeg putte i præcist osv.

Håber jeg får nogle brugbare svar!

/Bolton

Link to comment
Share on other sites

Du får en lavere fedprocent (blive markeret) ved at spise mindre eller dyrke mere cardio. Den fortrukne metode er at spise en smule mindre og dyrke lidt mere cardio.

Det er vigtigt at din kost er god henover hele dagen. Jeg foretrækker at få nogle carbs inden træning og noget protein under eller efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Du får en lavere fedprocent (blive markeret) ved at spise mindre eller dyrke mere cardio. Den fortrukne metode er at spise en smule mindre og dyrke lidt mere cardio.

Det er vigtigt at din kost er god henover hele dagen. Jeg foretrækker at få nogle carbs inden træning og noget protein under eller efter træning.

Så noget godt og spise inden træning? Også ellers en shake med noget protein i efter/i træningen.

Oh okay, men hvor meget skal jeg proppe i shaken osv? Hvad er en god måde at få det ned på evt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er en god måde at få det ned på evt.

Ned gennem spiserøret. Seriously, though, det er ikke så slemt. Det pulver, jeg har smager lidt som kinder-chokoladebarerne, bare uden chokoladen (Eller en meget tør hvid, chokolade). Det lugter slemt, men det smager næsten ikke af noget, når jeg bare blandet det med vand. Nogle blander det også op med mælk. Jeg benytter dog sjældent proteinpulver selv, da jeg plejer at drikke sødmælk med masser af kalorier og andre næringsstoffer i rigelige mængder efter og under træningen. Men jeg ved ikke, om det er så BB-venligt, hvis du også skal cutte. Der er masser af proteinshake-guides på nettet, men jeg tror bare, at hovedsagen er, at du får pulveret ned med noget væske af en art - altså f.eks. bare vand og pulver.

Jeg synes noget hurtigt sukker af en art har hjulpet meget under træning, men det kan hurtigt blive for meget, og ligepludselig føler du dig sløv under træningen.

Link to comment
Share on other sites

Ned gennem spiserøret. Seriously, though, det er ikke så slemt. Det pulver, jeg har smager lidt som kinder-chokoladebarerne, bare uden chokoladen (Eller en meget tør hvid, chokolade). Det lugter slemt, men det smager næsten ikke af noget, når jeg bare blandet det med vand. Nogle blander det også op med mælk. Jeg benytter dog sjældent proteinpulver selv, da jeg plejer at drikke sødmælk med masser af kalorier og andre næringsstoffer i rigelige mængder efter og under træningen. Men jeg ved ikke, om det er så BB-venligt, hvis du også skal cutte. Der er masser af proteinshake-guides på nettet, men jeg tror bare, at hovedsagen er, at du får pulveret ned med noget væske af en art - altså f.eks. bare vand og pulver.

Jeg synes noget hurtigt sukker af en art har hjulpet meget under træning, men det kan hurtigt blive for meget, og ligepludselig føler du dig sløv under træningen.

Ahh, med chokolade smag. Det lyder sku fornemt. Men du siger at du drikker sødmælk, hvordan kan det være?

Og jeg har også tænkt mig at købe det protein pulver, er dog også lidt usikker på hvor meget man skal have pr. kg da det bliver dyrt i min alder hvis det er de der 2-5 gram pr. kg.

Tak for svaret, forresten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg køber mælk, mest af alt fordi det har masser af kalorier, og du får proteiner, D-vitamin samt kalk oveni. Mælken indeholder - ifølge bagsiden - 650 kalorier. Men jeg drikker så også sødmælk. Kalorieindholdet formindskes drastisk jo "længere ned" du går. Letmælk skulle vidst kun indeholde 400-etellerandet kilokalorier Samlet drikker jeg nok tre til fire liter sødmælk på de dage, hvor jeg yder mest. Dvs., de dage der er kredsløbsbaseret (Løb, cirkeltræning og lignende) og tung styrketræningsdag. Ellers er det nok to til treliter.

Jeg bliver hurtigt mæt af fast føde (Én 400 grams bøf og en to-tre er rigeligt til mig), så når jeg er ved at brække mig efter aftensmaden kan en liter sødmælk næsten altid presses ned - det er kun noget jeg gør, fordi at jeg hurtigt oplever vægttab. Mælken hjælper med at sikre, at jeg får de kalorier, der skal til for at vedligeholde min vægt - og forhåbentlig så også mine tal i de forskellige løft.

Angående mængden af pulver, er jeg ikke sikker selv. Der var én, der sagde 20-30 gram er nok efter endt træning. Jeg mener også at have læst, der er et begrænset antal proteiner, du kan optage i et givent tidsinterval. TIl det fandt jeg lige en hurtigt artikkel, men jeg ved ikke, om den er brugbar (Skimmede den kun):

http://www.livestrong.com/article/532626-how-much-protein-can-be-digested-per-hour/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share