Ondt i ankel og læg under løb


Morten12
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige begyndt at løbe, efter et par år uden sport eller motion, jeg er 21 er 189, og vejer 96, mit BMI er 26.5 så lettere overvægtig.

Jeg for ondt i anklen og læggen og og nogle gange skinnebennet når jeg løber, det er kun min 4 gang jeg løber, min 3 gang løb jeg 3.5 km, i langsomt tempo, hvor det stak lidt og gjorde ubehag. Men idag, blev jeg nød til at stoppe, da det simpelthen gjorde for ondt, det er kun i venstre ben.

Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med jeg har ulige ben, som unge fik jeg indlæg i mine fodboldstøvler men kan ikke huske hvorfor.

Eller kan det være fordi jeg ikke løber i løbesko ? Men bare nogle Nike TN ???

MVH Morten Frederiksen

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten

Ja, det kan meget vel være fordi du ikke løber i de rigtige sko.

Først og fremmest bør du gå ned i en lokal sportsforretning og købe nogle nye sko. Du skal have foretaget en løbestilsanalyse, og det er vigtigt den bliver lavet på et løbebånd.

Du bør holde et par ugers pause inden du går igang igen, så eventuelle småskader du muligvis har foresaget kan nå at gå i sig selv igen. Start stille op, og så ikke forøge intensiteten eller distancen mere end 10% om ugen.

Hvis problemerne bliver ved, så er det nok en god idé at smutte forbi lægen eller en fysioterapeut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share