Fortvivlet


IdaTC
 Share

Recommended Posts

fik først lige placeret den forkert tror jeg xD hov.

nå... Jeg ved egentlig ikke helt hvad det er jeg spørge om her...

jeg er frustreret og jeg har brugt de sidste timer på at google "hvor meget skal jeg motionere om ugen" uden at jeg synes at jeg kan finde et konkret svar eller en formel på den "rigtige" måde at gøre det på.

jeg har i mange år haft anoreksi, bulimi og ortodoksi, og med det fulgte så også en stor mængde konditions træning.

På trods af, at jeg altså har halveret min motion og prøver at følge deres anbefaldinger, så var min behandler ikke tilfreds da hun fandt ud af at jeg stadig motionerede 17 timer om ugen.

Så nu fik jeg den løftede pegefinger og fik at vide at det jo bare var at flytte fokus på maden til motionen. men jeg har altså halveret den...

Jeg kan også godt selv se at det er et problem, for jeg kan ikke sove om natten, fordi min muskler ligesom sitre hele tiden og gør at jeg ikke kan slappe af, jeg er vanvittigt træt hele tiden og går nogen gange grædende fra træningcentret fordi det var for hårdt på trods af at det ikke var mere end sidste gang. Jeg har dog fået styr på maden synes jeg, men nogen dage kan jeg ikke helt følge med kalorie-mæssigt, hvilket nogen gange leder til at jeg mister min mætheds-fornemmelse.

De anbefaler kun 3 timer intensiv motion om ugen, som jeg kan bruge på at løbe eller holdtræning. jeg cykler 10km hver dag når jeg skal i skole(altså 5km hver vej).

mine gå ture på 1-2 timer om dagen, min 20km cykeltur hver mandag, og 3 af mine høj intensiv konditions træning timer er så blevet taget ud af billedet.

...det er så nok her du nu bliver lidt bitter på mig og tænker, hvorfor gør du ikke bare hvad de siger? men det er bare ikke så nemt, når ens forstand skriger, at det ikke kan være rigtigt det de fortæller mig, at jeg skal gøre.

min frusration går nok mest på, at der da er andre der træner meget mere end mig, så hvorfor kan min krop så ikke klare det? og hvorfor har jeg så mange problemer med det?

og så er jeg nok også bange for at kun 3 timers løb eller holdtræning om ugen, så slet ikke er nok, og at min forbrænding vil styrtdykker? :S

måske vil jeg bare have et spark i røven...

Link to comment
Share on other sites

Følg dine behandleres råd!

De prøver at hjælpe dig til at bryde et mønster, som betyder at du nedbryder din egen krop!

Hvis man dyrker meget motion (og i øvrigt også selv om man ikke dyrker meget motion), skal man have en korrekt sammensat kost, og man skal have nok af den! Med din sygdomshistorie har du netop ikke fået den rette ernæring igennem mange år. Du får den åbenbart ikke endnu, siden du skriver at du nogle dage fortsat ikke kan følge med kaloriemæssigt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share