Verden bedste kur af Arne Astrup og Christian Bitz


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej gutter :D

Nu har jeg længe hørt på alt den vipe der er omkring denne nye bog fra professor Arne Astrup på SDU og Ernærings ekspert Christian Bitz.

Jeg har været i dialog med Arne for spørgsmål omkring, hvordan de har taget højde for protein indtaget. Det er jo madmængden der skulle blive mindre igennem denne kur pga. at retterne skulle mætte så meget... (Hvilket jeg finder tiltrækkende, da jeg hader at sulte under cutt)

Arne lovede så at sende informationen for de engelske studier der ligger bag, desværre har jeg aldrig modtaget disse artikler.

Så nu vil jeg høre jeres mening omkring bogen :)

Nogen der har erfaringer med den?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv læst bogen, så jeg kan ikke rigtigt kritisere den alt for meget. Men som jeg har forstået det, er det ikke meget andet end en forholdsvis standard proteinkur. Masser af proteiner, minimal kulhydrater, og så det såkaldt sunde fedt.

Det er altså ikke den store videnskab at lave fedtfattigt kød med masser af grøntsager til, hvilket man sådan set har vidst er en fin slankekur i flere år efterhånden.

Personligt vil jeg hellere bruge pengene på "sandheden om sundhed" af Bente Klarlund.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv læst bogen, så jeg kan ikke rigtigt kritisere den alt for meget. Men som jeg har forstået det, er det ikke meget andet end en forholdsvis standard proteinkur. Masser af proteiner, minimal kulhydrater, og så det såkaldt sunde fedt.

Det er altså ikke den store videnskab at lave fedtfattigt kød med masser af grøntsager til, hvilket man sådan set har vidst er en fin slankekur i flere år efterhånden.

Personligt vil jeg hellere bruge pengene på "sandheden om sundhed" af Bente Klarlund.

Ok :)

Har lige læst kost delen af sandheden om sundheden og må sige at jeg ikke er imponeret... Intet nyt under solen og finder mange af de forsknings resultater der bliver fremlagte for banale :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share