Biceps/Brachialis


devito
 Share

Recommended Posts

Aloha!

Jeg kunne godt tænke mig og høre hvad i har af kommentarer til biceps træning med frie håndvægte

Konkret om i kører skiftevis højre/venstre eller om i tager begge arme samtidig i sættet..

Jeg har alle dage trænet begge arme samtidigt, for det første sikrer det bedre balance, og for det andet er de MEGET :blink: tungere...

Devito

Forresten: hvordan funger det der avarta noget, jeg kan ikke få et billede sat ind fra min hardisk :confused2: ???

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Foretrækker at køre med højre/venstre skiftesvis, da jeg synes det giver bedre fokus på at lave øvelsen rigtigt. Støtter med modsatte arm/hånd på en opretstående bænk imens. Jeg synes på den måde det er nemmere at undgå at indrage lænden og svinge med vægten. Hvor mange kilo håndvægten er på er af mindre betydning i forhold til det at køre den "strict" hvilket er vigtigt hvis øvelsen skal være effektiv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare at når man tager en arm ad gangen, så tenderer man til at svinge alt for meget og derved bruge skulderen som synergist.. :dance:

I de omfang det er muligt forsøger jeg altid at finde en blokering så ryggen ikke kan bøjes bagover, i form at mur eller bænk. At stå op af muren mener jeg er noget af det sværeste man kan udføre bicepscurls for der er der ZERO mulighed for at komme bag kroppens mitteraksen ogn få sving på håndvægte! :headwall:

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare fokusere på at holde kroppen stille, det er jo dig der bestemmer hvikle muskler der skal arbejde... (jeg vælger også at køre omkring de 50 km/t i byzonerne, selvom jeg godt kunne køre 200 km/t)

I de omfang det er muligt forsøger jeg altid at finde en blokering så ryggen ikke kan bøjes bagover, i form at mur eller bænk. At stå op af muren mener jeg er noget af det sværeste man kan udføre bicepscurls for der er der ZERO mulighed for at komme bag kroppens mitteraksen ogn få sving på håndvægte!

Det er da langt svære at køre den som michael skriver

Prøv også at køre en hånd ad gangen uden modvægt i den anden, og med samlede fødder. Det stiller virkelig krav til kropsstabilliteten.
Link to comment
Share on other sites

For stabiliteten sikkert,men derfor mindsker det ikke chancen for sving-arm..

der er jo mange måder at træne på,jeg synes bare jeg ser mange der tager en arm ad gangen som svinger en del.. men det er jo nok også et spørgsmål om hvor tungt man kører...

Link to comment
Share on other sites

Personligt kan jeg svinge noget kraftigere med en let vægt end med en tung :D men det er her man kan VÆLGE at holde armen i ro, kan man ikke det, ja så er det enten vægten der er for tung, eller også har man et problem... Det er sevlfølgelig også dem der VÆGLER at svinge armen op, så de kan lege med en tungere vægt. Begge stilarter kan have sin plads, men størsteparten af ens træning bør vel være med en vægt man kan kontrolere.

Det er i øvrigt også ret sjovt at lave nogen øvelser siddene på en swiss ball eller stående på et balancebrædt, hvis man vil vælge helt den anden gryft. Men jeg ser ingen idé i at gøre øvelsen lettere ved externt at stabilisere kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg ser ingen idé i at gøre øvelsen lettere ved externt at stabilisere kroppen.

Det er jo så lige her jeg mener den akkurat ikke bliver lettere, for hvis du hverken kan læne dig bagover eller at håndvægtene ikke kan komme bagved kroppens midterakse så ser jeg det ikke som stabilisation men som begrænsning...

MEn jeg giver dig ret i at man aldrig skal træne tungere end at man kan udføre øvelsen med rette hensigt... :pullup: B) så nu kommer der 24timer :camper:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share