Smerter omkring rygsøjlen


ibroken
 Share

Recommended Posts

Jeg lavede nogle sæt i front squat i går og kom ved uheld til at kigge ned mod fødderne flere gange efter jeg havde vægten på skuldrene for at placere fødderne ordentligt. Det lykkedes mig at gennemføre min bentræning, men da jeg så skulle videre til at slutte af med nogle crunches og knee ups, så fik jeg nogle syge smerter omkring midt ryg. Er ikke ekspert og ved ikke præcis, hvor det er, men det virker som omkring rygsøjlen, da jeg får smerten når jeg kigger ned mod fødderne og generelt bare bøjer i ryggen.

Det har været der siden i går og pga min dumhed, hvor jeg valgte at kigge nedad i front squat. Skal jeg vente det ud eller tage til en professionel?

Link to comment
Share on other sites

Nu koster et lægebesøg jo ikke gratis, idet det staten betaler dit besøg. Jeg vil give det 3-4 dage fra episoden og derfra søge proffessionel hjælp, enten ved en kiropraktor eller fysioterapeut. Det kan være både være en låsning i ryggen eller/og en forstrækning af musklen. Hvis det ikke er væk efter 3-4 dage, går det ikke lige væk.

Link to comment
Share on other sites

Nu koster et lægebesøg jo ikke gratis, idet det staten betaler dit besøg. Jeg vil give det 3-4 dage fra episoden og derfra søge proffessionel hjælp, enten ved en kiropraktor eller fysioterapeut. Det kan være både være en låsning i ryggen eller/og en forstrækning af musklen. Hvis det ikke er væk efter 3-4 dage, går det ikke lige væk.

Skidt for en almindelig borger.

Vores sundhedssystem er nu engang skruet sådan sammen, så de praktiserende læger sidder i en screeningsfunktion. Det er gratis at gå til lægen, hvor man kan få en henvisning til en fys. Med en henvisning i hånden er det markant billigere at gå til fys.

De eneste der kan se nogen idé i at man går udenom den praktiserende læge er fysser uden ydernumre.

Link to comment
Share on other sites

Har det stadig nu, 2 dage efter, så giver det nogle dage endnu. Træner stadig alle muskelgrupper uden problemer.

Men jeg tager til lægen, hvis det fortsætter.

EDIT: smerten forsvandt da jeg gik i gang med min rygtræning i dag. Helt sikkert ;) det manglede bare.

Edited by ibroken
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share