Forstrukket ledbånd i knæ- genoptræning med cykling


Nekker
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg fik mig en skade i en fodboldkamp i december. Jeg tog den ikks så alvorlig da det ikke gjorde særlig ondt. Jeg har siden både løbet 2-3 gange om ugen, styrketrænet og spillet fodbold. Det var ikke helt uden gener og smerter, men ikke noget alvorligt hvorfor jeg egentlig undervurderer skaden.

Da jeg endelig tog til lægen sagde hun det var inderste ledbånd der var forstrukket, og at jeg skulle regne med 2-3 måneders pause fra løb/fodbold.

Men jeg vil gerne holde mig i gang og da jeg ikke har smerter i dagligdagen tænker jeg at cykling vel er okay? Eller tager jeg helt fejl? Jeg kørte indtil august sidste år licensløb, så jeg er en erfaren rytter og ved jeg skal tage det roligt når knæet er skadet. Men kan lidt cykling 20-30 (pendling) km 2-3 gange om ugen skade knæet yderligere? Jeg er i tvivl om hvorvidt knæet kan tåle de bukninger der sker ved trådet eller om det bare er stød/vrid den skal forskånes for?

Edited by Nekker
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share