Hjælp til styrketrænings program


simon_a_hansen
 Share

Recommended Posts

Hej :-)

Jeg ville gerne høre om der var nogen der havde et styrketræningsprogram med maskiner kun og håndvægte. Altså ingen bænkpres og alt det.

Tak på forhånd for hjælpen.

Hvorfor i alverden det?

Er oprigtigt nysgerrig på hvorfor så mange vælger vægtstang fra.

Maskin øvelser er langt hen af vejen noget hø. Og du snyder dig selv for en masse god træning ved ikke at lære basale øvelser som Squat, bænk og dødløft.

Du får simpelthen mere ud af den tid du bruger.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i alverden det?

Er oprigtigt nysgerrig på hvorfor så mange vælger vægtstang fra.

Maskin øvelser er langt hen af vejen noget hø. Og du snyder dig selv for en masse god træning ved ikke at lære basale øvelser som Squat, bænk og dødløft.

Du får simpelthen mere ud af den tid du bruger.

Det er fordi jeg ikke har nogen at træne med, det er mere derfor. Hvis jeg havde en at træne med ville jeg gøre det, men det har jeg ikke :-)

Link to comment
Share on other sites

Man kan faktisk sagtens træne alene med fri vægt og vægtstang.

Det har jeg selv gjort i store perioder. Og gør detogså nu. hvis du træner i et center, er der ofte en venlig sjæl der vil hjælpe dig med at spotte dit sidste sæt hvis du spørger.

Men hvis du er nybegynder bør du alligevel ikke køre failure og forced reps alligevel.

Jeg ville råde dig til at prøve fri vægte. Hvis du ikke er tryk ved vægtstang til bænk kan du jo bruge håndvægte, til du mener du er tryk.

Du aktivere så mange flere muskler ved frivægt end ved Maskin øvelser at selvom du løfte lidt mindre vægt mæssigt er det det hele værd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share