Bulking uden at tage for meget ekstra fedt på


thjo
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har læst en del rundt omkring på nettet omkring kosten når man vil bulke. Først var jeg ret overbevist om at det var der jeg havde fejlet efter at have trænet et års tid. Men så faldt jeg over en større amerikansk artikel hvor det blev beskrevet i dybden. Konklusionen på den var at tog man for meget overflødig fedt på ville man skulle bruge alt for meget tid på at tabe det igen, hvor man ikke kan stige i muskelmasse. Man skal derfor sørge for at ligge i let energioverskud. Jeg har fundet en beregner og fundet frem til at jeg skal have over 2800 kcal om dagen. Det svære for mig er at udregne det dagligt. Er der nogle der kender en lidt nemmere måde? Jeg har en vægt der kan måle fedtprocent og muskelmasse, kan jeg måle mig frem til det måske. Problemet er at jeg på mit arbejde i kantinen spiser forskelligt mad hver dag som jeg ikke lige kender kcal på, plus at jeg vil skulle veje alt det mad jeg spiser derhjemme går jeg ud fra.

Er der en nemmere måde? Hvordan gør i? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er så svært at sige helt præcist hvad man skal indtage på en dag til dag basis, grundet at det svinger så meget. Så hvis du feks. har et udgangspunkt der hedder 2800, jamen så hold dig til det. Og er du mere aktiv en dag, så spiser du bare lidt mere, og på dage hvor du ikke er så aktiv, holder du bare lidt igen.

Vej dig ofte, og på samme tidspunkt om dagen, og følg med i hvad vægten siger.

Vej din mad mens du står og tilbereder den, find et kostprogram og smid det derefter derind. Jeg spiser også i kantinen til tider, og så gætter jeg mig bare frem til hvor meget jeg spiste og smider det ind i kostprogrammet. Jeg bruger nok sammenlagt max 5min om dagen på at tælle kcal. Det er utrolig simpelt.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret ibZor. Jeg har det fint nok med at holde mig til de 2800 kcal. Det er mere udregningen af kcal jeg synes er svær, men hvis det er simpelt kan du så ikke lige smide et eksempel op, er ret lost på det område :-). Ville ikke ane hvordan jeg skulle gætte mig frem til kcal. Har du nogle templates? Hvilket kostprogram bruger du?

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret ibZor. Jeg har det fint nok med at holde mig til de 2800 kcal. Det er mere udregningen af kcal jeg synes er svær, men hvis det er simpelt kan du så ikke lige smide et eksempel op, er ret lost på det område :-). Ville ikke ane hvordan jeg skulle gætte mig frem til kcal. Har du nogle templates? Hvilket kostprogram bruger du?

Jeg bruger simplefitness.dk, der er flere derude men jeg synes den er ret god.

Ellers er det jo bare smide din mad derind, og så burde det give sig selv.

Fandt lige denne her, så du lige kan se hvad det er for noget: http://www.youtube.com/watch?v=LLZ1m9Gd0kY

Er du stadig lost? Ellers så spørg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger simplefitness.dk, der er flere derude men jeg synes den er ret god.

Ellers er det jo bare smide din mad derind, og så burde det give sig selv.

Fandt lige denne her, så du lige kan se hvad det er for noget: http://www.youtube.com/watch?v=LLZ1m9Gd0kY

Er du stadig lost? Ellers så spørg :smile:

Tak for det, den prøver jeg at kigge nærmere på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share