Hjælp - min fod sover


simonsk90
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om dette er en decideret "skade" men det er et problem alligevel.

Når jeg er ude at løbe og kommer ud på en længere distance, begynder mine fødder langsomt at "sove" og blive følelsesløse. Det er når jeg kommer over 8-9 km. så begynder min venstre fod at sove, ved ca. 12km. er den helt følelsesløs, og så begynder det at sprede sig længere op ad mine ben. Det betyder at jeg ikke kan bøje mine ankler og løber derfor helt platfoddet :/ Det begynder så på den højre fod ved omkring de 12 km.

Det starter i trædepuden, og spreder sig så til hele foden og senere op ad mit ben. Det gør ikke ondt, det er bare ubehageligt at føle man løber på en benstump.

Jeg troede først at jeg strammede mine sko for meget, altså for lidt blodtilførsel. Løb så med meget løse snørrebånd, men hjalp ikke. Nu har jeg købt nye sko, ingen ændring.

Jeg fandt så ud af efter at have stået for rødt i et lyskryds i noget tid, at jeg fik følelsen tilbage. Men mine ben bliver bare helt gummi agtige og så kilder det i fødderne for hvert skridt jeg tager derefter - og det er egentlig ikke meget bedre.

Bliver mine fødder simpelthen bare overbelastede?

Ved ikke om dette er relevant men her er noget info om mig. Jeg er mand 21år, høj og tynd 195cm 77kg ca. skostørrelse 47. Jeg har engang haft problemer med at mine akildesener var forkorte, men det gav bare smerter i hælen, ved ikke om det kan være årsag til dette problem. Jeg er højrehåndet, og det er mit venstre ben som begynder først at sove.

Nogen der har hørt noget lignende, eller som kan komme på et godt råd?

Link to comment
Share on other sites

Enten meget dårligt blodomløb - bliver dine fødder og fingre hurtigt kolde, når det ikke er varmt i vejret?

Nej tværtimod, jeg kæmper altid med alle om at vinduet skal være åben, uanset hvilken månede vi befinder os i. Synes normalt jeg er typen der sveder mere end jeg fryser :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever af og til det samme, og det føles meget ubehageligt, ja. Nogle gange sker det også på kortere ture, men hvor jeg fx sætter tempoet op. Jeg har også forsøgt med at løsne snørebåndene uden forskel. Jeg har ikke idé om, hvad det skyldes desværre, men det går som regel væk så snart jeg stopper...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share