Revet Ost


MartinKaalund
 Share

Recommended Posts

Jeg er i gang med at tabe mig 25KG, da jeg skal i form igen.

Så nu er jeg optaget af at få så mange proteiner, som det overhovedet er muligt.

Jeg spiser 100 gram revet ost til min morgen mad, da det er fuldt med protein! Vi er sikkert nok alle klar over at det måske nok ikke er den sundeste måde at få protein på, men hvor ”farligt” er revet ost? Og burde man holde sig væk fra det? Eller burde man kun spise revet ost en gang imellem?

Desuden spiser jeg 70gram havregrun med mælk + Plus 20 gram Whey protein pulver.

Resten af dagen få jeg kyllinge salat eller andet kød med høj protein som f.eks oksekød eller tun.

Link to comment
Share on other sites

Øh...

Der er jo godt nok meget ost. Og hvis du spiser 100 gram fed ost (+45), vil det nok tage noget længer tid før du taber dig.

Samtidigt smider du så lige 70 gram Havregryn oven i, det er også en stor mængte. Oven i smider du så mælk og en omgang Protein pulver.

Det gør at alene dit morgen måltid ryger op omkring de 800 Kcal.

Energi sammensætningen af din morgen mad er også noget speciel hvis du går efter Proteiner.

31% af energien kommer fra proteiner.

32% fra Kulhydrater og hele 37% fra fedt.

Nu er du kun ganske kort inde på hvad du spiser resten af dagen. Men jeg tvivler på at du vil se det store vægt tab hvis du spiser de samme mængter til de øvrige måltider. Proteiner eller ikke.

Og en kyllinge salat er en noget udefinert begreb. Er der en masse andet en kylling i? En masse fed dressing og soltørrede tomater i olie osv?

Grunden til at man anbefaler protein som en del af et vægt tab, er at det mætter mere. Men hvis man bare propper sig anyways, er der ingen effekt.

Man taber sig ved at spise mindre en man forbrænder. Så enkelt er det.

Så drop den revne ost. Drop protein pulveret om morgenen.

Erstat dine havregryn med 2 æg og et glas skummet mælk.

lav en mad plan, og følg den.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg allerede smidt 9KG indtil videre, så helt galt kan mine kostvaner jo ikke være

Men ja jeg indtager cirka 800 Kalorier til min morgen mad, men spiser mindre til frokost og aften, Som f.eks en let kyllinge salat uden dressing m.m - Skal lige siges at det er helt i orden at få kaloier, så længe de ikke er tomme som i f.eks Cola og andet Sodavand.

Den står på interval træning 3 gange om ugen, Mandag, Onsdag og fredag eller lørdag! Styrketræning Tirsdag, Torsdag og lørdag. Når man træner meget så SKAL man ha´ mange protiener ellers er det muskelmasse man taber og ikke så meget fedt.

Jeg kunne sikkert tabe mig hurtigere hvis jeg var mere streng over for hvad jeg spiser, men jeg skal ikke skynde mig. Har tabt mig circa et kilo om ugen! Og nej jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle stoppe med at spise Protein pulver, når jeg kan se det virker.

Link to comment
Share on other sites

jeg forhold mig sådan set kun til energi sammensætningen af din morgenmad, og jeg fastholder stadigt at den ikke er optimal.

HVIS du går efter at få så maget proteiner som muligt er havregryn og fed ost ikke lige det der får den konto til at stige. Mage ost og æg/ægge hvider og hamburgerryg/skinke er bedre bud på en protein rig morgenmad.

Du skriver heller ikke hvad du vejer, kun at du vil tabe dig 25 kilo. Det giver ikke meget at arbejde med.

Du har heller ikke i dit oprindelige indlæg nævnt at du rent faktisk har smidt Cardio og styrke træning ind.

Derfor får man indtryk af at du er ind aktiv. OG det er blandt andet med det udgangspungt jeg svare dig.

Er du meget overvægtig vil de første kilo ryger relativt nemt. Men det vil bliver vanskeliger hen af vejen af grunde der er lidt for komplekse at beskrive her.

Og det er sikkert noget anded du mener, for man taber ikke muskelmasse frem for fedt når man træner meget, og ikke får proteiner nok. Man taber muskler hvis man ligger for meget i kalorie underskud, det kan træning og proteiner minimerer. Protein indtage tæt på træningen kan optimere effekten af træning. Så hvis du træner om morgenen er det da fint at smide protein pulver ind. Eller syntes jeg personligt det er ligegyldigt.

Det undere mig også en smule at du svare på den måde, da det virker som om du ikke er interesseret i et svar der ikke stemmer med din egen overbevisning. Fred med det, men så skal du måske ikke spørge herinde?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke forklaret mig ordenligt, det undskylder jeg :)

Jeg er 33 år gammel og vejer 96 KG og er 183 cm høj. Da jeg besluttede mig for at tabe mig i vægt vejede jeg 105KG.

Jeg vil gerne ned på en vægt på omkring de 85KG. Så jeg vil meget gerne vide hvordan jeg får nok protein, uden for mange kalorier og uden at føle mig sulten.

Hvis du kan give mig noget information om det vil jeg blive rigtig glad. Der udover vil jeg gerne vide hvorfor Protein pulver er ligegyldigt hvis det tages som kost tilskud :bigsmile: Altså ikke i sammenhæng med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share