Mit træningsprogram - respons


JegErJacob
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om mit træningsprogram er "godt", eller om der kan være nogle forbedringer. Mine hovedmål med træningen er at blive slank og få muskler, især få en god mave.

Man:

Interval løb

Tir:

Fitness

Ons:

Interval løb

Tor:

Fitness

Fre:

Interval løb

Lør:

Interval løb

Søn:

Fitness

Fitnessprogram:

- Butterfly (ABS)

- Hyperextensions

- Rotary Torso

- Lat machine

- Pulley

- Bryst

- Biceps

- Skulder

- Triceps

- Leg curl

- Leg press

- Læg smith

Derudover vil jeg muligvis starte med at sjippe to gange om ugen. Det skal også siges, at jeg spiser meget sundt og rører ikke slik og søde sager.

Men hvad synes i? Jeg vil specielt godt vide, om jeg træner min mave effektivt nok!

Tak!

Link to comment
Share on other sites

Vil du køre det samme "fitness" program hver gang? Så bliver det da en lang omgang.

Hvis du er ny i forhold til vægte, kunne du fx tjekke staring strengts ud. Eller lure i begynder tråden.

Jeg ville baseret på egen erfaring forelså dig at starte op på et Fullbody program, der fokuser på de store core øvelser. Der bliver maven også trænet. Du kan altid smide nogle leg raises og situps ind hvis du går efter en stærk maver ud over det.

Husk det kræver en lave fedt procent for at dine abs kan ses anyways. Og det ser sgu ikke så pænt ud hvis du har huge abs og resten af din krop er pillet.

Link to comment
Share on other sites

Tja dit program kommer utvivlsomt til at kunne give dig et hugget og veltrænet look.. Men mindre vil sikkert også kunne gøre det. Det med fedtprocenten er mest afgjort ved ens kost.

I forhold til træningen støtter jeg op om flerleds(compound)øvelser.

MEN men

hvad har du trænet inden?

hvilken intensitet skal du køre tingene med ?

Interval løb plejer at være hård kost, hvor tungt skal du lave køre fitness/styretrænings øvelser ?, og hvor stor en volumen( læs hvor mange gentagelser sammenlagt) ?

Det at træne 7dage om ugen med 4interval løbs pas, kræver enormt god grundform... og 4 all out interval-løbe pas til man vælter, lyder som en sikker opskrift på en skade med mindre man er enormt rutineret, og har stor erfaring med at planlægge træning.

en enkelt eller to hviledag skader ikke. husk at lytte til din krop, undgå en dum overbelastningskade.

VH

Don155

Link to comment
Share on other sites

Hvis du køre starting strength/fuldbody 3 gange og 4 gange Interval løb om ugen, skal du enten være på krudt eller en genetisk freak.

Det bedre at starte lidt mere konservativt og få lagt et godt fundament, end at brænde kroppen af 3-4 uger inde i forløbet.

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share