Meget langsomt vægttab


CarinaMJ
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen! :)

Jeg er en pige på 21

Som vejer 79,3, er 178,5 høj

Og har et daglig indtag på 1300 kcal.

Jeg har i 3 uger været igang med et vægttab og har vejet mig Idag for første gang siden jeg startede,

Til min store skuffelse så har jeg kun tabt mig præcis 1 kg.

Selvom jeg slet ikke indtager alkohol, slik eller usundt mad generelt, heller ikk brød eller andet kød end fugl og fisk.

Jeg træner hårdt 5 gange om ugen med en times Fitnessdans efterfulgt af 30 min. Alm fitness ca. 3 gange om ugen, og de sidste to gange er det bare alm. Fitnesstræning,

Hvad gør jeg galt :/?

Jeg kan også se forskel på min krop, og mærke forskel, så kan det være muskler ?

Håber i kan hjælpe mig

Link to comment
Share on other sites

Selvom du syntes det går langsom er du tæt på det optimale, i forhold til fedt tab og muskel tab/ opbygning.

Som en tommelfinger regel siger man 0.5 kg om ugen og med 1 kg på 3 uger er du tæt på.

lad være med KUN at fokuser på vægten, men se på din krops komposition, og få evt foretaget en fedt procent måling. Så vil jeg gætte på at det ser anderledes ud.

Du er på rette vej så vidt jeg kan se.

Det eneste andet du kan gøre er at skru mere ned for Kalorierne. Men jeg syntes ikke det er optimalt med det aktivitet niveau du har.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nemlig også selv at jeg yde mit allerbedste både hvad angår kost og motion :)

Det kan måske være kroppen bare lige skal igang :) men det er rart og høre at man gør det rigtige

Jeg vil jo oss bare gerne have det er Varigt vægttab og ikk bare gå på slankekur :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej.

JEg kan ikke lige lade være med at kommentere her.

Jeg er netop i samme situation som dig. Jeg har trænet og trænet som en gal: spinning 4-5 gange ugentligt plus styrketræning. Jeg har nu trænet i 3 uger, og har heller ikke tabt mig særlig meget på vægten. (sammenlignet med jeg for 1,5 år siden, tabte mig 10 kg på 4 uger) MEN jeg taber mig ved at kigge mig i spejlet, og mine bukser er begyndt at blive for store.

Jeg har læst, at når man går fra ikke at træne til at give den max gas i fitness centeret, så er der flere faktorer der evt. gør at du ikke vil tabe dig. Det noget med at dine blodkar vokser + at dit fedt omdannes til muskler. og du skal huske på at massefylden af fedt er 22% større end massefylden for "muskler".

Så egetnligt kan du godt skrumpe ind, selvom vægten står stille eller stiger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er da et flot vægttab ifh. til at du er normalvægtig (din højde/og vægt) ifl. BMI beregnere. Jeg tror at ligepludselig går det stærkt for dig. Men se det på den lyse side, du får bedre kondi, strammet dig op og sikkert, men meget vigtigt, en god og sund kost.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share