Assistance løft i Wendlers 5/3/1


XIM
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er gået i gang med Wendlers 5/3/1 program med en BBB tilgang til assistance løftene. Og ja, Wendler siger jo at man ikke skal "major in the minors", men nogen gange ligger djævlen bare i detaljen. Så jeg håber at kunne få lidt feedback på mit valg. Jeg har valgt at køre det på denne måde:

Back Squat 5/3/1

Back Squat 5x10 (50% af 1 RM)

Hip Thrust 5x10

Bænkpress 5/3/1

Bænkpress 5x10 (50% af 1 RM)

DB-BOR 5x10

Dødløft 5/3/1

Dødløft 5x10 (50% af 1 RM)

Front Squat 5x10

Press 5/3/1

Press 5x10 (50% af 1 RM)

Chin-Ups 5x10

Jeg når ikke alle assistance løftene hver gang, men tilstræber det. Jeg prioriterer dem i den rækkefølge de står.

I forhold til Press og Dødløft er jeg relativt svagere i Bænkpress og Squat, hvorfor jeg har valgt at lave Front Squat på min Dødløft dag, men jeg er i tvivl om det giver tilstrækkelig mavetræning. Jeg har endvidere overvejet at udskifte de 5x10 Press med Dips, men er i tvivl hvilken der kan overføre mest til Bænkpress. Hip Thrust har jeg valgt, da jeg har fået den anbefalet i forbindelse med anden sport. Endvidere vil jeg gerne være bedre til Chin-Ups og overvejer derfor om jeg kan lave dem både på min Press- og Bænkpress dag.

Håber at få noget feedback på mine foreløbige valg og tanker.

Link to comment
Share on other sites

Tak for linket. Jeg har dog allerede læst de flest Wendler artikler jeg har kunne finde på nettet. Jeg har også hans ebog om programmet.

Indlægget her var mere for at få nogle andre synspunkter på mine valg og overvejelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share