bedst muligt resultat?


JakobNielsenn
 Share

Recommended Posts

Hej MO,

Jeg står efter en langvarig skade, samt stigende dovenhed, og skal have gang i muskulaturet igen :P

Jeg er 15 år gammel, 193 høj og vægten siger efterhånden 96kg, hvilket er relativt voldsomt. Jeg har ingen intentioner om at blive 'buff'.. I hvert fald ikke i første omgang, men lår og mave skulle gerne svinde ind! :D

Da jeg er på rimelig bar bund pt. søger jeg noget hjælp! Nærmeste fitnesscenter er 35 km fra hytten, så det er ikke just en mulighed.

Jeg har tidligere været på kur - ikke fordi det var en nødvendighed, men mest af alt fordi jeg følte for at tabe mig. Jeg spiste generelt bare mindre, og mere fornuftigt. Dog ved jeg ikke om det er nok? Jeg vil meget gerne ned på omkring 80-85 kg, og det må gerne være inden STX efter sommerferien - er det mål på nogen måde realistisk? hvis ja, hvordan?

Jeg har overvejet at starte med løbetræning, alt imens jeg ændrer kostplan til mindre kcal/dag. Men kunne sgu godt bruge noget hjælp, tips og tricks fra jer garvede :D

Så vidt jeg har forstået er det i bund og grund ret simpelt; underskud af kcal = vægttab, men er egentlig ret opsat på at supplere med noget træning...

Al respons er taknemmeligt godtaget! :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Jakob

Det lader til at du har forstået det basale omkring vægttab. Brug en 4-6 timer på dette website og du vil kunne finde estimatorer for hvad dit basale energi forbrug er, og få tips og tricks til hvordan du kan regne energien i den mad du spiser ud. Der er også løbeprogrammer, for alt fra begynder til meget øvede løere(nb husk at tage hensyn til den skade du har haft).

I forum er der også et hav af mennekser der har stillet de samme spørgsmål som dig, og fået ganske fine svar. Led der og du skal finde. Hvis vi antager at du har fra 1/5 til 1/9 at tabe dig i, er der 4 måneder til at tabe ca 11kg. det er lidt under 3kg om måneden. Man siger at et fornuftigt kalorieunderskud pr. dag er 500kcal, det giver 3500kcal om ugen, hvilket svare til ca. ½kg fedt. så 8kg skulle være muligt inden for rimelighedens grænser... Men hvis man fighter for det, er det sikker muligt at hente noget mere. Mit råd er at du skal fokusere på at få nogle gode kost og idrætsvaner. Når det falder på plads så skal det med vægten nok komme. Gerne byg det langsomt op(skid hul i de 11kg til efter sommerferien), med små men gradvise og faste ændringer af dine vaner. det er din livsstil der skal kigges på. Det ikke et quick fix til en særlig lejlighed. Hvad jeg har læst og hørt er det at gå på "kur"frem til sommerferier eller bikinisæson og bryllup etc. generelt er en dårlig tilgang til vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share