IRONMAN Træning


Recommended Posts

Hej derude.

Nu skal den store drøm realiseres. Har dyrket Cardio/Styrketræning på højtplan de sidst 10 år, men det sidste årstid til halvandet er der ikke sket så meget (intet). Det skal være slut, så har besluttet at kaste mig ud i en Ironman på Lasanta til næste år.

Så søger noget erfaring, måske nogen der ligger inde med nogle træningsprogrammer til opstart eller bare lidt hjælp så jeg kan komme ordentligt fra start.

Håber der er nogen der ude der kan hjælpe mig på vej

På forhånd tak

MVH Dennis

Link to comment
Share on other sites

Hey Dennis,

Fedt mål! Jeg skal lave den her om 30dage, så træningen har været i fuld gang. Kig i min log til lidt inspiration, og så er det ellers med at komme derud af.

Det første spørgsmål som alle der gerne vil lave Ironman får er: Kan du svømme?

/N

Link to comment
Share on other sites

Hey Dennis,

Fedt mål! Jeg skal lave den her om 30dage, så træningen har været i fuld gang. Kig i min log til lidt inspiration, og så er det ellers med at komme derud af.

Det første spørgsmål som alle der gerne vil lave Ironman får er: Kan du svømme?

/N

Fedt, total misundelige. Har altid haft en drøm om at lave en, men efter at have oplevet det på Lasanta forrig år røg det direkte på en 1 plads på min to do.

Kan godt svømme, men vil helt sikkert gerne have noget mere teknik og har derfor meldt mig ind i den lokale svømmeklub.

Link to comment
Share on other sites

Hej Dennis

Hvad er dit nuværende løbe/cykel/svømme niveau?

Hvad er din ambition? (bare gennemføre, en bestemt tid, Hawaii kval.)

Hvor mange timer om ugen vil du træne? (Du bør afsætte minimum 5 timer om ugen og gerne mere)

Hey.

Har som sagt ikke lavet ret meget det sidste halvandet år, så pt ikke så god. Men tror jeg kommer hurtig efter det da jeg i 10 år har været meget seriøs omkring min træning. Svømining er dog ikke det jeg har beskæftiget mig mest med så der skal jeg hænge på.

Vil godt gennemfører den indenfor 12 timer er det urealistisk?

Har afsat ca 10 timer om ugen til træning plus at jeg fra på mandag begynder at cykle på arbejde som er 12 km hver vej.

Link to comment
Share on other sites

Fedt, total misundelige. Har altid haft en drøm om at lave en, men efter at have oplevet det på Lasanta forrig år røg det direkte på en 1 plads på min to do.

Kan godt svømme, men vil helt sikkert gerne have noget mere teknik og har derfor meldt mig ind i den lokale svømmeklub.

Fornuftigt - Start stille og roligt ud, og kom ind i en træningsrytme. Opstl nogle realistiske mål til at starte med.

Eks. 100Km på en uge, 2Km svømning, 20Km løb etc.

Og så bygger du på.

/

Link to comment
Share on other sites

Hey.

Har som sagt ikke lavet ret meget det sidste halvandet år, så pt ikke så god. Men tror jeg kommer hurtig efter det da jeg i 10 år har været meget seriøs omkring min træning. Svømining er dog ikke det jeg har beskæftiget mig mest med så der skal jeg hænge på.

Vil godt gennemfører den indenfor 12 timer er det urealistisk?

Har afsat ca 10 timer om ugen til træning plus at jeg fra på mandag begynder at cykle på arbejde som er 12 km hver vej.

Du skal nok komme hurtigt i form.

Jeg vil anbefale dig at få svømmet en masse, når du nu ikke har svømmet ret meget tidligere. Du bør altid træne mest i det du er dårligst til.

12 timer er nemt at nå med kontinuerligt træning.

Hvis jeg var dig ville jeg tilmelde mig et par korte tristævner allerede i denne sæson, så du ved hvad du går ind til.

Du kan så opbygge en nogenlunde form over de næste par måneder og holde sæsonpause og opstarte træningen igen til november/december. Hvis du målrettet træner fra nu til Lanzarote 2013 risikerer du at miste motivationen.

God træning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share