Ømhed i lægmusklerne efter løb


legiv
 Share

Recommended Posts

Hej Forum

Er helt ny herinde, og håber, jeg lægger mit spørgsmål rette sted. Er begyndt med løbetræning helt fra bunden af d.2/1 i år. Har fået styr på vejrtrækning og tempo, syntes jeg. Jeg har dog lige siden starten haft ømme og smertende lægmuskler. Træner tre til fire gange om ugen, og er nu oppe på at løbe 12 km på 1.05. i kuperet terræn på asfalt som max. Kan det trænes væk, eller er det overbelastning, som skal have en pause og langsom opstart igen?

Lidt data om mig selv:

Alder 47 mand og ved 2/1 var min vægt 88 kg og d. 20/4 var den 77,4 kg.

Mandag og onsdag løber jeg 6,25 km på ca. 32 min og er begyndt at løbe 12,3 km om fredagen hvor bedste tid indtil nu er 1.05 uden hvil eller stop.

Da jeg begyndte i Januar, kunne jeg kun løbe få km, og fik så vejrtrækningsproblemer, og måtte gøre holdt. Vil gerne løbe gadeløb i Aarhus i Juni måned.

Håber i, har et godt forslag til en bedre fremtid for mit løb.

Skal lige gøre opmærksom på, at jeg ikke er ret god til, at drikke væske nok i løbet af dagen. Somme tider kun tre kopper kaffe og ikke andet fra morgen til eftermiddag.

Mvh.

Leif G

Edited by legiv
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share