Komplet træning med håndvægte


Bugs
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg lige siddet og studeret det trænings program I har her på siden:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/komplet_traening_med_haandvaegte/

Det virker som et spændende program for mig, dog har jeg det problem at jeg ikke ejer en træningsbænk som nogle af øvelserne kræver. Hvad kan jeg gøre der istedet? Kan jeg erstatte de øvelser med nogle andre, men som gør det samme?

Også, jeg er lige gået igang med et vægttab da jeg er meget overvægtig. Jeg vejer 150 kg og er omtrent 185 cm høj, så jeg skal smide en god portion. Dog vil jeg gerne træne ved siden af, for at minimere hængehud osv. Vil det program være fint nok til det?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Udover det, og nu ved jeg godt at I ikke er læger, men nu har jeg lige "leget" med mine håndvægte og jeg satte kun 10 kg på, så den har vejet lidt over 12kg total. Intet problem med min ene hånd, den anden der føltes det som om at hånden var ved at falde af. Det føles som om at senerne i håndledet var ved at sprænge. Nogen ideer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen anelse om vægttab og optimal træning, men jeg kan da svare på nogle af dine andre spørgsmål:

Det virker som et spændende program for mig, dog har jeg det problem at jeg ikke ejer en træningsbænk som nogle af øvelserne kræver. Hvad kan jeg gøre der istedet? Kan jeg erstatte de øvelser med nogle andre, men som gør det samme?

Bænkpres er den eneste øvelse der kræver en bænk, resten kan laves på et lavt bord eller stol. startede selv min styrketræning med et lille lavt bord, 2 lave reoler og et par stole. Interimistisk, JA, men det fungerede i et års tid før jeg besluttede mig for a flytte i nærheden af et træningscenter.

Bænkpres kan erstattes:

- "armbøjninger": hvis du kan tage mere end 10 lægger du vægt på ryggen.

- Chest Dip: tag 2 borde/høje stole/reoler skub dem næsten sammen. Den her øvelse vil nok være en dårlig løsning for dig.

Intet problem med min ene hånd, den anden der føltes det som om at hånden var ved at falde af.

De fleste menneske har en naturlig tendens til at være stærkere i den ene side af kroppen (højre side for højrehåndede).

Angående din hånd: det lyder som overbelastning/dårlig opvarmning. Hvis du overhoved ikke er vant til at træne, eller bruge din hænder til manuelt arbejde, skal du tage det stille og roligt.

Jeg vil gerne købe nogle flere skiver til mine stænger. Ved I hvilke fysiske butikker som forhandler det på Sjælland? Intersport/Sportmaster er vel lige lovligt dyrt?

For et par år siden lå der en forretning med udstyr i vanløse, men ved ikke om den er lukket.

Har du overvejet motion center?

Held og lykke med vægttabet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share