Fedttab


JohnJohnJohnjohn
 Share

Recommended Posts

Jeg begyndte at træne for ca. 2-3 måneder siden, jeg styrketræner hver anden dag (1 dag til at kroppen kan restituere) og jeg kan godt mærke at jeg har fået langt flere muskler og er blevet en del stærkere. Men jeg har en del fedt på kroppen som jeg godt kunne tænke mig at komme af med, men skal jeg så stoppe med at styrketræne og fokusere kun på at fx løbe? eller kan jeg godt bare løbe mellem de dage jeg ikke træner?

Jeg er 14, næsten 15 år gammel, 180 høj og jeg vejer omkring 74-78 kilo (har ikke lige nogen vægt lige nu)

Link to comment
Share on other sites

Både styrketræning og kredsløbstræning er vigtigt. Helt optimalt ville det være at løbe umiddelbart efter styrketræning, da din fedtforbrænding vil være størst der, men kun hvis du har overskud til det. Hvis ikke er det også ganske glimrende at skifte mellem at løbetræne og styrketræne. Ved styrketræning øger du din forbrænding, idet større muskler har brug for mere energi. Omvendt giver det så ikke så høj forbrænding i selve træningspasset som løbetræning.

For god ordens skyld vil jeg også lige fremhæve, at du ikke får flere muskler. Dem du allerede har bliver bare større.

Link to comment
Share on other sites

Det vil dog begrænse effekten af styrketræningen på centralnervesystemet at motionere lige bag efter (kilde: Christian Thibaudeau - T-nation.com) , så det er mere ideelt at tage det skiftevis på forskellige dage. Men på det niveau og med den alder du har vil det formodentligt fungere fint nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share