For gamle løbesko?


legiv
 Share

Recommended Posts

Hej Forum!

Er begyndt, at løbe igen efter flere års pause. Bliver ens løbesko dårlige med tiden selvom de ikke har været i brug?

De var ret nye, da jeg stoppede og vil høre om det kan være dem, som giver mig ømme lægmuskler? Har nu løbet siden Nytår og haft samme problem siden.

Mvh.

Leif

Link to comment
Share on other sites

Hvor købte du dine sko? og vigtigere fik du en løbetest inden? En sådan test udfører de hos stort set alle sports forretninger i dag hvor de kigger på din løbestil og finder sko der passer til. Sko der ikke passer til din løbestil kan ihvertfald let give store problemer!

Så er der selvfølgelig også andre faktorer som fx træningsmængde der kan spille ind.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tulle

Købte dem i Sportmaster og fik lavet løbetest. Skoene passede fint, og jeg løb uden problemer dengang. Det er mere om indlægget, i skoene bliver hårde uden brug og, at jeg derfor skal få et par nye.

Edited by legiv
Link to comment
Share on other sites

Én teori kunne være at hvis du har oplevet et stort vægttab/vægtøgning, kan dette have indflydelse på fodens facon - Men generelt skal vægtændringen være ret radikal, ellers kan det være dine hælpuder eller cener omkring foden, som ikke er i samme stand, som sidst du løb!

Men endnu mere realistisk - Altså i så fald du har været inaktiv (Læs; Ikke løbet, gået ell. andet som aktiverer lægmusklen i længere perioder) i perioden og derfor skal du lige vænnes til løb igen.

Og helt specifikt til spørgsmålet så bliver ens sko kun hårde af slid og eventuelle (ekstreme) temperatursvingninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share