Tvungen 2 ugers træningspause pga operation


?-mark
 Share

Recommended Posts

Hej,

Skal have foretaget en øjen operation her midt i juni måned, og i den relation må jeg ikke udøve 'hård fysisk aktivitet' i 2 uger efter. Det er jeg lidt ked af idet jeg siden midt marts har været godt i gang hos en fysioterapeut med genoptræning af mine knæ, og jeg ca en måned efter operationen skal være klar til at bestige Mount Fuji i Japan.

Så ganske kort - hvordan undgår jeg at miste mindst muligt af min netop opbyggede muskler i de to uger efter operationen?

Har snakket med min fys, men vi er begge lidt i tvivl om hvad der menes med 'hård fysisk aktivitet' - hvilket sygehuset heller ikke har været videre gode til at definere. Håbede derfor at nogle herinde måske have været i en lignede situation og havde et par gode råd. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svært ved at forestille mig, at den genoptræning hos din fys er under betegnelsen hård fysisk aktivitet. Men det er svært at sige, da det er en subjektiv betegnelse. Men med lidt sund fornuft, burde du selv kunne klare at prøve dig frem.

For syv år siden blev jeg selv opereret, og var i drama mode allerede dagen efter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro det handler om nok restitution, at undgå at komme derhen hvor du presser dit immunforsvar ved at træne for meget. Så måske max træne hver anden dag?! Du kan endvidere vælge at holde dig på 70% af din pulsreserve under motion, som en garanti for at du ikke presser dig selv. Kræver dog du kender din max-puls og din hvilepuls for rigtig at give mening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share