Tynd udenpå, fed indeni - Jeg vil gøre noget ved det!


BeHappy
 Share

Recommended Posts

Hej :-)

Jeg er en pige på 16 år. Jeg vejer 54-55 kg. og er 170 cm høj.

Jeg har i 3 år spillet fodbold på eliteniveau, men stoppede for et halvt års tid siden.

Nu løber jeg 6-10 km en gang om ugen, nogen gange mere, supleret med 2-3 fodbold-træninger om ugen.

Det lyder måske sundt nok, og min vægt er jo også tilpas, men problemet er, at jeg for 4-5 måneder udviklede en mild for for anoreksi som gjorede at jeg tabte mig og endte på 52 kg. I forbindelse med det, forsvandt mine muskler i overkroppen nærmest. Jeg har nu taget lidt på igen, men har udviklet bulimi som jo vil sige, at jeg overspiser og ender med at kaste op, eller bare sulte mig selv i 2-3 dage for at udryde alle de ekstra kalorier jeg indtager.

Jeg er ikke i behandling, da jeg ikke har fortalt andre end en veninde om mit problem, men jeg ønsker inderligt at gøre noget ved det, og vende tilbage til den sunde livsstil jeg har levet i den tid jeg har spillet elitefodbold. Jeg har længe forsøgt at ændre min livsstil, og jeg har da også formået at holde løbe-formen ved lige, men jeg vil bare så gerne i gang med seriøs og struktureret træning igen. Savner følelsen af at være sund og rask!

Jeg har læst meget om træning og kost på nettet, men hver gang jeg forsøger at ændre bare små ting i min nuværende livsstil, går det galt, jeg kan simpelthen ikke holde mig fra at overspise. Jeg skriver her, da jeg tænker at nogen herinde har været udsat for lignende, måske ikke spiseforstyrelse problemer, men motivations problemer og har manglet en faktor som fastholder en i vægttabet/livsstilsændringen. Hvis nogen kunne fortælle lidt om hvad der har motiveret dem, og så måske komme med et par ord om kost og styrketræning er jeg sikker på det vil gøre en stor forskel for mig!

tak på forhånd :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt du nok ikke vil lytte på dette råd. Men en læge har jo tavhedspligt, så dem vil jeg råde dig til at kontakte. Det er nok den størreste hjælp du kan give dig selv, til at starte på. De kan jo også give råd vedr. sundhed og kost.

Link to comment
Share on other sites

Du bør tale med nogen NU! Forestil dig du er på vej ud af en vej, hvor du lige pludselig ikke kan finde hjem, fordi du ikke længere VIL hjem. Gør noget nu, mens det er muligt. Læge er fint men nok ikke nok. Der er vist noget der hedder Center for Spiseforstyrrelser elelr noget i den retning. Det er dem du skal have fat i.

Link to comment
Share on other sites

Udover det selvfølgelig er smartest at henvende dig til din læge asap så prøv at kigge her på LMS´s hjemmeside. De tilbyder både telefonisk og personlig rådgivning (anonymt) og vil kunne give dig råd og vejledning til hvilke behandlingsmuligheder der kan være relevante for dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share